اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ماکو اعلام کرد

بازنگری هندسی راه‌های ماکو عاملی مؤثر در کاهش تصادفات

فرماندار ماکو گفت: بازنگری هندسی راه‌های ماکو می‌تواند عاملی مؤثر در کاهش آمار تصادفات این منطقه باشد.

بازنگری هندسی راه‌های ماکو عاملی مؤثر در کاهش تصادفات

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمید احمدیان ظهر امروز در شورای ترافیک ماکو که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: در مسائل ترافیک و کنترل سرعت، کاهش خسارت و تصادفات فاکتورهای زیادی وجود دارد که هر یک از دیدی حایز اهمیت هستند.

وی افزود: فاکتورهای مرتبط با ترافیک، فرهنگ‌ سازی، نیروهای انسانی (رانندگان و پلیس راه)، شکل‌های هندسی و در نتیجه دیگر مسائل مرتبط با ترافیک هستند که توجه به این مسائل می‌تواند عاملی موثر در کاهش تصادفات باشد.

احمدیان تصریح کرد: در بحث فرهنگ سازی دستگاه‌های فرهنگی چنان که باید فعالیت جدی نداشته‌اند و اگر کاری در این راستا انجام شده است بار سنگین آن را نیروهای انتظامی، پلیس راه و راهنمایی و رانندگی به دوش کشیده‌اند.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و نظامی شهرستان ماکو، خاطرنشان کرد: ماکو در سر حد سه کشور ایران، ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار گرفته است که عاملی برای افزایش تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان است.

فرماندار ماکو اعلام کرد: با توجه به موقعیت شهرستان ماکو تأمین امنیت جانی ساکنان شهر و مدیریت راه‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: نیروهای انتظامی و پلیس راه تمام توان خود را برای کاهش آمار تصادفات و خسارت‌های ناشی از تصادفات به کار گرفته‌اند که خود عاملی در کاهش آمار تصادفات در این منطقه بوده است.

احمدیان ابراز داشت: برای کاهش آمار تصادفات موضوع مطرح شده اصلاح اشکال هندسی راه‌ها است که در گذشته به لحاظ کمبود جمعیت و عدم برآورد افزایش ترافیک در محدوده راه‌ها، تقاطع‌ها خوب طراحی نشده و می‌طلبد که یک بازنگری جدی در راه‌های شهرستان صورت گیرد.

ماکو به دلیل محصور شدن در بین دو کوه سنگی به شهر سنگ‌ها مشهور شده که این شهر را به یکی از مناطق دیدنی آذربایجان غربی مبدل ساخته است.

وضعیت زندگی ساکنان منطقه ماکو به گونه‌ای است که صخره‌های سنگی بزرگ بر روی خانه مردم این شهر سایه افکنده و فرو ریختن صخره‌ها بر بام خانه‌ و خانواده‌هایشان ترس و دلهره را با زندگی روزمره آنان عجین کرده است.

انتهای پیام/61007/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول