اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز افتتاح شد

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز با حضور هیئت رئیسه این دانشگاه افتتاح شد.

دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری  فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز در مراسم افتتاحیه این دانشکده ضمن ابراز خرسندی از فعالیت‌های علمی انجام گرفته در دانشگاه در چند روز اخیر اظهار کرد: در چنین فضایی است که انسان احساس می‌کند، در محیط دانشگاه قرار دارد.

وی با اشاره به رویکرد علوم در دهه‌های پیشین بر عقل گرایی و انتزاع افزود: اما در سال‌های اخیر دانش‌ها به سمت امتزاج و ترکیب پیش می‌روند و ما باید با ایجاد گرایش‌های جدید و بین رشته‌ای خود را با تغییر علوم و رویکرد جامعه به آنها هماهنگ کنیم و از این رو لازم است دانشگاه‌های ما به دانشگاه کار آفرین تبدیل شوند.

پورمحمدی گفت: دانشگاه تبریز دومین دانشگاه کشور و قطب علمی شمال‌غرب کشور باید در همه عرصه‌های تولید علم و فناوری منطقه پیشتاز باشد و برای حصول این هدف لازم است کارهای جدید انجام گیرد که تاسیس این دانشکده نمونه‌ای از آنهاست.

علیقلی نیائی، مسئول راه‌اندازی و تاسیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن تقدیر از دانشکده‌ها و اشخاصی که در راه‌اندازی این دانشکده زحمت کشیده‌اند، گفت: پس از 6 سال فعالیت مستمر آموزشی و پژوهشی اعضای هیئت علمی و همچنین دانشجویان این رشته، در سال 1390 مجوز تاسیس دانشکده مهندسی شیمی و نفت از وزارت علوم  اخذ شد و در حال حاضر در مجموعه مهندسی شیمی و نفت به ترتیب 203، 57 و 4 نفر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل است.

وی گفت: هم اکنون این دانشکده دارای 10 نفر هیئت علمی تمام وقت، دو نفر در حال جذب و دو نفر دانشجوی بورسیه دکتری در دانشگاه‌های کانادا است.

افتتاح دانشکده مهندسی شیمی و نفت پس از قریب به 8 سال فعالیت گروه مهندسی شیمی، با همکاری دانشکده‌های شیمی و فنی مهندسی مکانیک این دانشکده افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، در پایان این مراسم از دست اندرکاران و فعالان راه‌اندازی و تاسیس این دانشکده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/60001/ع/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول