اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز زمین‌شناسی منطقه جنوب کشور خبر داد

برگزاری سی‌و‌دومین گردهمایی تخصصی علوم زمین، آب و کارست در شیراز

مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور از برگزاری سی‌و‌دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، آب و کارست در شیراز خبر داد.

برگزاری سی‌و‌دومین گردهمایی تخصصی علوم زمین، آب و کارست در شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، طهمورث یوسفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به برگزاری سی‌و‌دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم زمین، آب و کارست، اظهار داشت: این همایش 28 و 29 بهمن‌ماه سال جاری با حضور روسا و کارشناسان سازمان‌هاى زمین‌شناسی بسیارى از کشورهاى اروپایى، آسیایى و آفریقایى برگزار می‌شود.

مدیر مرکز زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور افزود: سی‌و‌دومین گردهمایی و نخستین کنگره بین‌المللی تخصصی علوم‌زمین با رویکردى گسترده و به منظور فراهم آوردن زمینه مناسب برای ارائه آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی در زمینه‌های مختلف علوم‌زمین برگزار مى‌شود.

وی اضافه کرد: این نشست به صورت بین‌المللى و با حضور اندیشمندان و محققان عرصه علوم‌زمین از سرتاسر دنیا و به طور همزمان در تهران و 13 مرکز استانى برگزار مى‌شود.

یوسفی تصریح کرد: کارگاه‌های آموزشی نیز در خلال این نشست برگزار مى‌شود که به مباحث مختلف زمین‌شناسى، اکتشاف، ژئومتیکس مى‌پردازد.

وی ادامه داد: کاربردی کردن اقدامات پژوهشی، معرفی توانمندی‌های استان فارس و تحکیم همکاری‌های دانشگاه و صنعت از اهداف اصلی برگزاری این گردهمایی بین‌المللی است.

به گزارش فارس، آب و کارست در شیراز، زمین‌شناسی بنیادی در مشهد، اکتشاف عناصر غیرفلزی با نگرشی ویژه بر املاح تبخیری (لیتیوم و پتاس) در سمنان، اکتشاف عناصر نادر خاکی در یزد، زمین‌شناسی زمین‌لرزه، لرزه‌شناسی و مهندسی زلزله در تبریز، زمین‌شناسی نفت، اکتشاف منابع هیدروکربوری، مهندسی نفت و  اقتصاد نفت در اهواز، علوم زمین، ژئوانفورماتیک و ژئومتیکس در اصفهان، علوم‌زمین و ژئوفیزیک دریا، اقیانوس‌شناسی، آب‌های بین‌الملل و جنوبگان در چابهار، تغییرات اقلیم در ارومیه، زمین‌شناسی پزشکی، کشاورزی و زیست‌محیطی در رشت، علوم‌زمین و توسعه پایدار در ساری، زمین‌شناسی غار در همدان، کانسارهای پنهان در کرمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 2448/ل30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول