اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دماوند:

کارگروه برگزاری یادواره‌های شهدا در دماوند تشکیل ‌‌شود

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند گفت: کارگروه تخصصی برگزاری یادواره‌های شهدای شهرستان برای زمان‌بندی، مکان‌‏یابی و برنامه‌ریزی‌های بیشتر در این زمینه باید تشکیل شود.

کارگروه برگزاری یادواره‌های شهدا در دماوند تشکیل ‌‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، محسن قاصدی ظهر امروز در جلسه کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان دماوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان بیان کرد: این تصمیم به دلیل برگزاری هر چه بهتر یادواره‌های شهدای شهرستان و زمان‌بندی مناسب آن گرفته شده است.

وی افزود: دیده شده که در برخی موارد، در یک ماه چندین یادواره در شهرستان دماوند برگزار شده و در عوض در فاصله چند ماه هیچ یادواره‌ای برگزار نشده است.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند اظهار کرد: برپایی یادواره‌ شهدا یکی از راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن آن به نسل‌های آینده است و باید برای آن، کار کارشناسی و اساسی انجام داد.

قاصدی ادامه داد: کارشناسان و اهل فن باید در این زمینه کار کنند و نتایج بررسی‌ها و نظرات خود را در این خصوص ارائه دهند تا بتوانیم به بهترین شکل ممکن، فرهنگ ناب ایثار و شهادت را به نسل‌های بعد از انقلاب و دفاع مقدس انتقال دهیم و آن را برای نسل‌های انقلاب و جنگ یادآوری کنیم.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار شهرستان دماوند همچنین در خصوص یادواره‌های شهدای مدارس تصریح کرد: می‌توان این یادواره‌ها را در مساجد، تکایا و حسینیه‌ها برگزار کرد.

وی افزود: این یادواره‌ها مانند گذشته با مدیریت آموزش و پرورش و اجرای دانش‌آموزان اما در مکانی دیگر برگزار شود تا بتوان علاوه بر دانش‌آموزان، از حضور والدین و عموم مردم نیز در یادواره بهره برد.

گفتنی است؛ دومین جلسه کارگروه فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان دماوند با حضور اعضای این کارگروه و با موضوع برگزاری یادواره‌های شهدا در شهرستان برگزار شد.

در خصوص برپایی یادواره شهدای مدارس در مساجد و حسینیه‌ها و پس از طرح این پیشنهاد و نظرخواهی در این مورد، بیشتر اعضا بر این عقیده بودند که برپایی آن در مدارس بهتر از برپایی در مساجد است.

همچنین در پایان مقرر شد تا جلسه آینده این کارگروه دو ماه بعد و به احتمال، در موزه دفاع مقدس تشکیل و در آن درباره نگهداری و سامان‌دهی گلزار شهدای شهرستان دماوند بحث و بررسی شود.

در خصوص نگهداری و سامان‌دهی گلزار شهدای شهرستان دماوند نیز در این جلسه پیشنهادی مطرح شد تا از نظرات و حتی کمک‌های خانواده معظم شهدا بتوان در این زمینه استفاده بهینه کرد.

انتهای پیام/2568/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول