اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های آستان قدس اعلام کرد

کادرسازی با جذب نخبگان در قالب برنامه‌ها و شاخص‌های مختلف

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی گفت: در مقوله کادرسازی تلاش می‌کنیم تا نخبگان را در قالب برنامه‌ها و بر اساس شاخص‌ها جذب نماییم.

کادرسازی با جذب نخبگان در قالب برنامه‌ها و شاخص‌های مختلف

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، رضا خوراکیان با بیان اینکه کادرسازی موضوعی است که این مؤسسه آن را با جدیت دنبال می‌کند، اظهار داشت: کادرسازی مقوله‌ای است که همواره مورد تاکید آیت‌الله طبسی، تولیت آستان قدس بوده و ما نیز تلاش‌هایمان را در سال آینده با قوتی بیشتر برای تحقق آن ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: کادر از نظر مؤسسه فردی است که حداقل دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد بوده و بتواند در یکی از حوزه‌های تخصصی ایفای نقش نماید. همچنین باید مهارت‌های مدیریتی قابل قبولی را دارا بوده و سابقه مدیریت پروژه‌ای ملی را در کارنامه خود داشته و ارتباطاتش ملی و فراملی باشد.

وی درباره چگونگی جذب نخبگان در مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی تصریح کرد: مؤسسه فراخوانی برای گزینش و جذب ندارد بلکه گزینش نخبگان در فرآیند برنامه‌ها صورت می‌پذیرد. کادرسازی را اگر هرمی در نظر بگیریم که راس آن هرم کادرسازی و قاعده آن برنامه‌های عمومی باشد، در آن فرد مرحله به مرحله در قالب برنامه‌های نظام‌مند ارتقا و رشد یافته و تدریجا به راس هرم نزدیک می‌شود.

وی افزود: افراد ابتدا در جلسات عمومی شرکت کرده و با مشارکت در فعالیت‌ها به جلسات خصوصی‌تر با غنای بالاتر فرهنگی راه یافته، سپس با گذراندن دوره‌های تخصصی، آزمون‌ها و انجام پروژه‌های تحقیقاتی، برترین‌ها شناخته می‌شوند.

مدیرعامل مؤسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون در حوزه پژوهشی مؤسسه فهرستی از حدود 30 پژوهشگر برتر که همگی متدین و دلبسته به انقلاب بوده و دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ‌ارشد و دکتری و توانایی بالای علمی هستند را در اختیار داشته که در قالب برنامه‌های آموزشی و فرهنگی تحت پوشش هستند.

وی ابراز داشت: در حوزه مشاوره نیز تلاش بر این است که افرادی با تحصیلات بالای آکادمیک و بهره‌مندی و شناخت کافی از معارف اهل بیت(ع) جذب و مورد استفاده قرار گیرند.

خوراکیان ضمن تاکید بر اینکه در شرایط فعلی تنها مدارک کارشناسی ارشد و دکتری را جهت کادرسازی در نظر می‌گیریم عنوان کرد: اشخاص با استعداد در قالب برنامه‌ها شناسایی و بر اساس شاخص‌ها جذب شده و نظام ارتقا و پالایش را پیوسته طی می‌کنند تا در نهایت به تناسب کردار و کیفیت ارائه خدمات خود به حلقه کانونی مؤسسه نزدیک می‌شوند.

انتهای پیام/2202/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول