اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حفاظت محیط زیست مه‌ولات خبر داد

افزایش ضریب حفاظتی و توزیع علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش خراسان رضوی

رئیس حفاظت محیط زیست مه‌ولات گفت: همه ساله با فرارسیدن فصل سرما، و کاهش دسترسی وحوش به منابع غذایی، توزیع‌دستی علوفه و دان در سطح مناطق انجام می‌شود.

افزایش ضریب حفاظتی و توزیع علوفه در زیستگاه‌های حیات وحش خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، علی‌اصغر قربانی در این خصوص اظهار داشت: با توجه به بارش برف و برودت هوا در روزهای گذشته و محدودیت منابع غذایی و دسترسی دشوار وحوش به این منابع، مأموران یگان حفاظت محیط زیست مه‌ولات تاکنون چندین مرحله توزیع علوفه و دان در سطح زیستگاه‌ها را آغاز کرده‌اند.

رئیس حفاظت محیط زیست مه‌ولات ادامه داد: در این خصوص توزیع یک تن علوفه خشک در منطقه شکار ممنوع نوبهار در شهرستان مه‌ولات با مشارکت دوستداران محیط زیست صورت گرفته است.

وی گفت: از آنجا که به علت بارش، پوشش گیاهی مناطق بعضاً استتار شده است، برخی از گونه‌های جانوری برای یافتن تغذیه به اجبار زیستگاه خود را ترک نموده و به حوالی مزارع و حاشیه روستاها و دهکده‌های کوهستانی پناهنده می‌شوند.

رئیس حفاظت محیط زیست مه‌ولات ادامه داد: برخلاف محدودیت‌های موجود در خصوص خرید علوفه و دان با همراهی خیرین و دوستداران محیط زیست، در مسیرهای تردد و تجمع گونه‌های حیات وحش به ویژه در مناطق حفاظت شده مأموران یگان و همیاران محیط زیست در عرصه‌های طبیعی نسبت به توزیع علوفه اقدام کرده‌اند.

انتهای پیام/2202/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول