اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

ادبیات رفتار گردشگری در گلستان نیازمند بازنگری است

استاندار گلستان گفت: توسعه گردشگری در استان نیازمند بازنگری ادبیات گردشگری و تغییر رفتار با رویکرد فرهنگ تعامل است.

ادبیات رفتار گردشگری در گلستان نیازمند بازنگری است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حسن صادقلو صبح امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: ارتباط دوستانه و مهمان‎نوازانه با مسافران از جمله کدهایی است که مسیر را برای توسعه گردشگری و معرفی استان به عنوان یک استان مهمان‎پذیر مهیا می‎سازد.

وی با اشاره به برنامه‎ریزی برای حضور مسافران نوروزی در استان خاطرنشان کرد: باید افق این سفرها مدنظر قرار گیرد و با پرداختن به مباحث نرم‎افزاری که بر مباحث سخت‌افزاری ارجعیت دارد، این موضوع را مدیریت کنیم.

برای توقف مسافران در استان کم‎کاری شده است

صادقلو تصریح کرد: چنانچه بپذیریم این استان معبر چند میلیون مسافر نوروزی است، باید اهمیت نقش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی این سفرها برای برنامه‎ریزان این بخش تبیین شود.

وی با انتقاد از توقف کم مسافران در استان اضافه کرد: برآیند پیشینه حضور مسافران در استان نشان می‎دهد که کار زیادی در این بخش نشده و کار فکری نیز در این عرصه مورد کم‎توجهی قرار گرفته است.

برنامه‎ریزی برای مقصد کردن معبر گلستان

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی استان گلستان یادآور شد: گلستان معبر مسافران نوروزی است و باید به دنبال مقصد کردن این معبر بود، چرا که در دل این مقصد شدن، فواید اقتصادی و اجتماعی بسیاری نصیب استان می‎شود.

صادقلو ادامه داد: باید بررسی کرد که یک ساعت توقف در استان چه سودی را در ابعاد مختلف اقتصادی چون ایجاد اشتغال نصیب استان می‌کند.   

وی با اشاره به اهمیت رفتارها در ترسیم خاطره خوب در ذهن مسافران نوروزی افزود: ترسیم تصویر و خاطره‎های خوب برای مسافرانی که از استان عبور می‎کنند، به ویژه برای کودکان می‎تواند اثر مثبتی در گردشگری استان داشته باشد.

ترسیم خاطره خوب برای گردشگران گلستانی

صادقلو یادآور شد: شناسایی مسیرهای عبوری و آموزش کسبه‎هایی که در این مسیر با مسافران برخورد دارند، از جمله موضوعات نرم‎افزاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

به گفته وی متاسفانه کاسب، رستوران‌دار و صاحبان دیگر خدمات به مسافران، تصور می‎کنند همه کاسبی آنها در همین ایام است و همین موضوع در رفتار نادرست و غیرمتعارف آنها با مسافران نوروزی موثر است.

هفتمین استاندار گلستان خاطرنشان کرد: نوع رفتار ممالک پیشرفته نسبت به مشتری، نگاه مثبت و صنفی است، نه فرصتی برای استفاده نامعقول از نیاز یک مشتری که همین موضوع موجب بی‎اعتمادی بین مشتری و صنوف خدماتی از جمله مغازه‎داران می‌شود.

ادبیات صنوف خدماتی ما نیازمند تغییر جدی است

وی ادامه داد: ادبیات صنوف ما نیازمند اصلاح و تحول اساسی است تا بتوان اطمینان بین مشتری و خدمات‎دهندگان را دوباره احیا و تقویت کرد، چرا که مسافر شرایط خاصی دارد و نیازمند رفتار ویژه‎ای است.

این مقام ارشد استان گلستان با اشاره به این موضوع که اکثر مسافران ورودی به استان زائران امام هشتم (ع) هستند، اذعان داشت: اگر اعتقاد داریم اکثر مسافران به این استان زائران امام رضا هستند، پس باید رفتارمان را هم اسلامی کنیم.

صادقلو ادامه داد: برای همه ما اعم از دستگاه‎های اجرایی و مردم باید در مورد مشکلات مسافران گردشگر حساسیت ایجاد شود و ادبیات حق دادن به مسافر را تمرین کنیم.

حق دادن به مسافر را تمرین کنیم

وی متذکر شد: گردشگری استان باید در طول سال به ویژه در ایام سفرهای نوروزی در معرفی نقاط جذاب در خارج از مسیرهای اصلی جاده‎های عبوری استان تدبیر کند.

صادقلو اضافه کرد: تمهید و ایجاد تورهای استان‎گردی، توام با تبلیغ و برجسته‎سازی آن از جمله برنامه‎هایی است که می‎تواند مورد توجه برنامه‌ریزان گردشگری استان قرار گیرد.

وی با اشاره به استان گلستان به عنوان یک استان تاریخی اظهار داشت: این استان تاریخی با توجه به پیشینه‎ای که دارد، می‎تواند علاوه بر هویت‌بخشی به ساکنانش، جذابیت مناسبی برای گردشگران داشته باشد.

ایجاد تورهای استان‎گردی در گلستان 

استاندار گلستان یادآور شد: دارای سومین دیوار دفاعی جهان هستیم و در حالی که حتی کاربری آن از دیوار چین نیز متنوع‎تر است، اما تاکنون چه کرده‎ایم، حتی نتوانسته‎ایم آن را خوب معرفی کنیم.

صادقلو تصریح کرد: از دیگر جذابیت‎های تاریخی استان، علاوه بر شهر تاریخی جرجان می‌توان به پل آق‎قلا اشاره کرد که یک پل تاریخی زیباست، که می‎توانیم آن را همانند پل زاینده‎رود به کشور معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی رودخانه‎های درون شهری ما بحران‎زا است، در حالی که پل‎های رودخانه‎ای داخل شهر می‎توانند با هزینه‎های نه چندان زیاد نسبت به برخی پروژه‎ها، مزیت‎های گردشگری استان شوند.

انتهای پیام/83002/ب40/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول