اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان خبر داد

راه‎اندازی کمیته اقوام در ستاد خدمات سفرهای نوروزی گلستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از راه‌اندازی کمیته اقوام در ستاد خدمات سفرهای نوروزی این استان خبر داد.

راه‎اندازی کمیته اقوام در ستاد خدمات سفرهای نوروزی گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس، قربان عباسی امشب در جلسه کارگروه گردشگری و ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی استان گلستان، اظهار داشت: این کمیته با محوریت تقویت وحدت و معرفی فرهنگ، آداب و سنن استان به مسافران نوروزی تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‎های گردشگری مرزی و گردشگری روستایی از دیگر کمیته‎هایی هستند که در ایام نوروز امسال راه‎اندازی می‎شوند.

عباسی یادآور شد: در سال گذشته برای نخستین بار در کشور کمیته گردشگری روستایی راه‎اندازی شد که این کمیته با تجربه بیشتر و به شکل استاندارد و اصولی برنامه‌های مناسبی را برای ایام نوروز تدارک دیده است.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر استان در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی سال گذشته اذعان داشت: این ستاد در سال جاری به ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی تغییر یافته و در دولت مصوب شده است.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی استان گلستان عنوان کرد: طبق مصوبه دولت، در استا‎ن‎ها، استاندار به عنوان رئیس ستاد، در شهرستان‎ها  فرمانداران به عنوان روسای ستاد شهرستانی، و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان نیز به عنوان دبیرخانه این ستاد تعیین شده است.

عباسی متذکر شد: امسال نیز درصدد هستیم با اجرای برنامه‎های متنوع و نوآورانه، رتبه برتر را همچون سال گذشته کسب نماییم.

وی با اشاره به اهداف راه‎اندازی این ستاد افزود: مهمترین اهداف این ستاد، خدمات به گردشگران و افزایش احساس رضایت‎مندی مسافران به عنوان خروجی این برنامه‎ها است.

عباسی ادامه داد: برنامه‎ریزی منطقه‎ای، تهیه، تدوین و اجرای برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی نوین، ارائه ظرفیت‎های گردشگری استان به شیوه‎های نوین، ایجاد نظام پاسخگویی مناسب به گردشگران و مسافران و شناسایی نقاط ضعف و قوت عملکرد ستاد خدمات نوروزی برخی از وظایف این ستاد به شمار می‎رود.

وی با اشاره به عبور 12 میلیون مسافر از استان طی سال گذشته اظهار داشت: از این تعداد مسافر تنها حدود 4 میلیون نفر در استان توقف و خواب داشته‎اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان عنوان داشت: باید شرایطی مهیا کرد تا ماندگاری این میزان مسافر در استان افزایش یابد.

عباسی خاطرنشان کرد: همه ظرفیت‎های استان آماده استقبال از مسافران نوروزی است و برای پذیرایی از هموطنانمان در گلستان برنامه‎های ویژه‎ای تدارک دیده‎ایم.

انتهای پیام/83002/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول