اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان خبر داد

اتمام مرحله نخست تجهیز شناورهای صیادی به سامانه کنترل آنلاین

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان از اتمام مرحله نخست تجهیز شناورهای صیادی کلاس کشتی و لنج به سامانه کنترل آنلاین خبر داد.

اتمام مرحله نخست تجهیز شناورهای صیادی به سامانه کنترل آنلاین

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی شیلات هرمزگان، عبدالمجید مقصودی با بیان اینکه تجهیز شناورهای صیادی به سامانه کنترل آنلاین شناورها به ثبت مسیرهای تردد (رفت و برگشت شناورها) براساس محاسبه قدرت موتور شناور و ساعات دریانوردی و روش‌های صید و صیادی و ثبت سرعت شناورها کمک می‌کند، اظهار کرد: ثبت مسیر تردد، زمان حضور صیادان در صیدگاه‌ها برای دوره‌های دریایی مختلف به طور مستمر از دیگر امکانات سیستم کنترل شناورها است.

وی با اشاره به اینکه روند اجرایی و تجهیز شناورها به این سامانه از پیشرفت خوب و رضایت‌بخشی برخوردار است، افزود: صیادان و مالکان شناورها با توجه به مزایای این سامانه از قبیل رصد آنلاین شناور توسط صیاد و مالک، اعلام موقعیت جغرافیایی شناور در مواقعی همچون سرقت و یا گم شدن در دریا استقبال خوبی نشان داده‌اند.

مقصودی با تاکید بر اینکه مجوز صید شناورهای صیادی دارای سامانه کنترل آنلاین به هنگام مراجعه به دفاتر صید با توجه به در دسترس بودن اطلاعات سفر دریایی آنها در زمان کمتری صادر خواهد شد، تصریح کرد: در این راستا با توجه به مسئولیت‌هایی که بر عهده شیلات به منظور اطمینان از فعالیت‌های صید و صیادی شناورهاست مسئولان بنادر صیادی موظف هستند با بررسی و کنترل اسناد و مدارک ارائه شده مدت زمان فعالیت هر شناور را برای دریافت سوخت و تلاش صیادی به مراجع ذی‌ربط اعلام دارند.

مقصودی در ادامه از صیادان و مالکان شناورها با توجه به مزایای این سامانه که به نفع خود آنهاست خواست تا هرچه سریع‌تر در ارتباط به نصب و راه‌اندازی سامانه یاد شده بر روی شناورهای خود اقدام کنند.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان تصریح کرد: اطلاعات به دست آمده از این تجهیزات فنی می‌تواند به صیادان در انتخاب جایگاه مناسب صید در طول دوره زمانی یک‌ساله کمک کند تا برای سال‌های بعدی نیز در انتخاب جایگاه صید مورد نظر خود با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تجهیزات لازم برای به انجام رساندن مرحله دوم تجهیز سامانه کنترل آنلاین توسط اتحادیه تعاونی‌های خدمات صیادی و مشارکت صیادان خریداری و برای نصب در شناورها و راه‌اندازی آماده شده است، گفت: البته با عنایت به اینکه بهره‌برداری مناسب و بهینه از داده‌های این سیستم مستلزم تامین اعتبار برای تجهیز بنادر صیادی شیلات استان است از مسئولان محترم ذی‌ربط انتظار می‌رود اعتبارات مورد نیاز را تصویب و تخصیص کنند.

گفتنی است استان هرمزگان با بیش از 28 هزار نفر صیاد و 1400 کیلومتر نوار ساحلی رتبه اول صید کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/88001/غ/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول