اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بابلسر:

بودجه حوزه «آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها» افزایش یابد

فرماندار بابلسر گفت: بودجه حوزه «آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها» باید افزایش یابد.

بودجه حوزه «آموزش و پیشگیری از بیماری‌ها» افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، کریم سجادی امشب در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات فرمانداری بابلسر، اظهار داشت: خروجی جلسات کارگروه سلامت و امنیت غذایی زمانی مفید است که مشکلات حوزه بهداشتی و میزان بیماری‌ها کم و به بحث پیشگیری بیشتر توجه شود.

وی با بیان اینکه درمان یکجانبه است، اما پیشگیری چندجانبه، افزود: بودجه‌ای که برای آموزش و پیشگیری بیماری‌ها هزینه می‌شود بسیار کمتر از هزینه‌هایی است که برای درمان صرف می‌شود این در حالی است که در کشور ما علی‌رغم شعارهای داده شده به آن توجه چندانی نمی‌شود.

سجادی با اشاره به اینکه قیمت دارو برای بیماری‌های سرطان بین 500 تا سه میلیون تومان است، گفت: بیماری سرطان یکی از بیماری‌های نادر جهان بوده که بر اثر سوء تغذیه و عدم رعایت بهداشت غذایی و استفاده از غذاهای آماده ظاهر می‌شود به عبارت دیگر، غذایی که می‌خوریم به نوعی ممکن است حاوی مواد سرطان‌زا و یا پیش ساز سرطان باشد و یا بالعکس دارای مواد ضد سرطانی باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر کشور بیش از همه درباره داروهای بیماران صعب‌العلاج نمود یافته است،تصریح کرد: فرهنگ‌سازی مناسب در جامعه درباره بهداشت غذایی و تحرک مناسب، ترویج فرهنگ دینی مهم‌ترین عامل پیشگیری این بیماری و بالطبع سبب کاهش هزینه‌های سنگین درمان است.

فرماندار بابلسر با بیان اینکه ترویج فرهنگ پیشگیری مقدم بر درمان باشد، متذکر شد: پیشگیری یک فرهنگ است و درمان یک علم، فرهنگ پیشگیری بالاتر از علم درمان است.

سجادی با بیان اینکه فضای جلسه کارگروه را به سمت پیشگیری و فرهنگ‌سازی ببریم و فرهنگ درست پیشگیری را به مردم بیاموزیم افزود: این فرهنگ‌سازی ابتدا باید از درون خانه‌ها و توسط مادران به فرزندان آموزش داده شود تا این فرهنگ در جامعه نهادینه شود. 

انتهای پیام/86010/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول