اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پیام‌آوران «حل معضل پسماند» به بهشهر رسیدند

یک زوج تهرانی که با شعار «حل معضل پسماند»، رکاب‌زنی را از آستارا آغاز کردند؛ ساعتی پیش به بهشهر در شرق مازندران رسیدند.

پیام‌آوران «حل معضل پسماند» به بهشهر رسیدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر، محمدعلی علایی و همسرش مریم کرم‌دوست در 29 دی 92 همزمان با روز هوای پاک با هدف تبلیغ شعار حل معضل پسماند  و با هماهنگی و حمایت سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون ورزش‌های همگانی و انجمن ورزش و گردشگری، رکابزنی را از آستار آغاز کردند.

این زوج کوهنورد و رکابزن، قصد دارند آن‌ چه را که در مسیر آستارا تا گرگان از وضعیت مدیریت پسماند و زباله‌ها می‌بینند در همایش پسماند که اسفندماه 92 در سازمان محیط زیست کشور برگزار می‌شود، راهکارهای خود را به‌صورت مکتوب ارائه دهند.

محمدعلی علایی و همسرش، ساعتی پیش در پارک ملت بهشهر، مورد استقبال جمعی از ورزشکاران و مسئولان این شهرستان قرار گرفتند.

محمدعلی علایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس، اظهار داشت: در برخی شهرها برای کودکان پایه پنج و شش ابتدایی کارگاه‌های آموزشی برگزار کردیم و متوجه شدیم که بچه‌ها بیش‌تر از ما بزرگ‌ترها به مسائل زیست‌محیطی اهمیت می‌دهند.

وی بیان داشت: غیر از استقبال خوب مسئولان، جلسات علمی بسیار خوبی هم در شهرهایی که تجربیات و اطلاعات مناسبی در مورد پسماند داشتند برگزار شد و توانستیم اطلاعات خودمان را هم بالا ببریم.

علایی، نخستین جرقه‌های این حرکت را از نوروز 92 هنگامی که با همسرش از گمیشان‌تپه در گلستان پیاده به سمت آستارا حرکت می‌کردند عنوان و خاطرنشان کرد: در طول مسیر وقتی چهره زشت ساحل را می‌دیدیم خیلی اذیت می‌شدیم و همین صحنه‌ها را در جنگل و جاده‌ها هم شاهد بودیم.

این دوستدار طبیعت تصریح کرد: از آن‌جایی که هردوی ما کوهنورد هستیم و کوهنوردان همیشه پیشرو پاکسازی طبیعت هستند تصمیم گرفتیم با حرکت نمادین خود سهمی در حل معضل پسماند داشته باشیم.

به گزارش فارس، این زوج جوان تا دو سه روز آینده و پس از 827 کیلومتر رکاب‌زنی به گرگان می‌رسند و در همایشی که با هدف حل معضلات زباله و مدیریت پسماند برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/86001‌/ش30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول