اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پی صحبت‌های اخیر استاندار صورت گرفت

واکنش معاون حوزه‌های علمیه قزوین به موضع‌گیری استاندار

معاون تبلیغ و تذهیب حوزه‌های علمیه قزوین گفت: در صحبت‌های اخیر استاندار به اشتباه به عدم پرداخت نقد دولت دهم توسط حجت‌الاسلام عابدینی اشاره شده که می‌توانست با تحقیق و در چارچوب انصاف و عدالت به آن ‌پرداخته شود.

واکنش معاون حوزه‌های علمیه قزوین به موضع‌گیری استاندار

حجت‌الاسلام علی عباسی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار داشت: از جمله برنامه‌ها و شئونات نماز جمعه، اطلاع‌رسانی و اظهار نظر امام جمعه نسبت به مسائل اجتماعی، سیاسی، حکومتی و مسائل بین‌المللی است.

وی از جمله وظایف امام جمعه هر شهری را هدایت سیاسی دانست و افزود: بیان مسائل روز، اظهار نظر، تحلیل، نقد و بررسی از موضوعات اصلی است که امام جمعه باید به آنها بپردازد.

این استاد حوزه ادامه داد: آگاه کردن مردم از مسائل روز که حق طبیعی عموم مردم محسوب می‌شود و همچنین شناساندن دشمنان و موافقان واقعی نظام جمهوری اسلامی ایران از دیگر مباحثی است که امام جمعه شهر باید به آن توجه داشته باشد.

عباسی تأکید کرد: با توجه به اینکه دین اسلام، دین کامل و جامعی است، بنابراین بیان مسائل سیاسی، اقتصادی و روابط اجتماعی و مهم‌تر از آن مطرح کردن دغدغه‌های جامعه از اصلی‌ترین ملزوماتی است که باید در تریبون نماز جمعه مطرح شود و اعلام موضوعات این چنینی را می‌توان یکی از فلسفه‌های وجودی برپایی نماز جمعه را آگاهی عموم مردم دانست.

وی گفت: تذکر به دستگاه‌های اجرایی شهر و برخی از تصمیمات دولت در مورد رعایت حقوق مردم و نیازهای جامعه در چارچوب انصاف و عدالت از جایگاه تریبون نماز جمعه امری بدیهی و لازم‌الاجرا است.

معاونت تبلیغ و تذهیب حوزه‌های علمیه قزوین بیانات هفته گذشته امام جمعه موقت شهر قزوین را به‌جا، درست و مستند خواند و اظهار داشت: بیانات مطرح شده توسط حجت‌الاسلام عابدینی در نماز جمعه شهر قزوین از مسائل روز و دغدغه‌های اصلی مردم محسوب می‌شود و ایشان به حق با استدلال منطقی و در چارچوب انصاف و عدالت در مورد نوع توزیع سبد کالا و همچنین نوع برخورد رئیس جمهور با منتقدان دولت بیان داشتند.

وی ادامه داد: البته نقد خطبه‌های امام جمعه نیز موضوع طبیعی و حق هر شخص حقوقی و حقیقی است ولی در مورد قضاوت این موضوع که کدام سخن نزدیک به انصاف است باید عنوان کرد، سخنان مطرح شده توسط حجت‌الاسلام عابدینی مسائل روزی است که از مهم‌ترین دغدغه‌های مراجع عظام و اساتید بزرگ دانشگاه و به ویژه عموم مردم است و بدون شک همگی به اتفاق در چارچوب انصاف و عدالت به موضوعات اخیر پرداخته‌اند.

وی در پایان از موضع‌گیری‌های حجت‌الاسلام عابدینی در دولت دهم خبر داد و گفت: ایشان در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد نیز به نقد برخی از اقدامات دولت وقت می‌پرداختند آن هم از جایگاه تریبون نماز جمعه ولی در صحبت‌های اخیر استاندار محترم در سایت استانداری به اشتباه به عدم پرداخت نقد دولت دهم توسط حجت‌الاسلام عابدینی اشاره شده که سایت مذکور می‌توانست با تحقیق و در چارچوب انصاف و عدالت به آن می‌پرداخت.

انتهای پیام/2667/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول