اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

حوزه‌های علمیه قلب تپنده انقلاب اسلامی هستند

استاندار مرکزی در همایش هم‌افزایی و دانش‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: حوزه‌های علمیه، قلب تپنده انقلاب اسلامی هستند که تقویت آن زمینه‎های رشد و پیشرفت جامعه ‎را در عرصه‎های مختلف علمی و فرهنگی تضمین می‌کند.

حوزه‌های علمیه قلب تپنده انقلاب اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی ظهر امروز در ششمین همایش هم‌افزایی و دانش‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور ‌افزود: حوزه‌های علمیه نقش به‌سزایی در شکل‌‌گیری و تداوم انقلاب اسلامی داشته و دارند.

وی اظهار داشت: با نوسازی، توسعه و احداث حوزه‌های جدید علمیه در استان در سال‌های آینده شاهد تحول عظیمی در توسعه فضاهای آموزشی حوزه‌های علمیه خواهیم بود.

استاندار مرکزی با بیان اینکه کشور ما امروز به برکات حوزه‌های علمیه اداره می‌شود بیان کرد: حوزه‌های علمیه همواره منشاء اثرات خیر برای جامعه اسلامی بوده و خواهند بود.

مقیمی با اشاره به اینکه حوزه علمیه امام خمینی (ره) یکی از حوزه‌های علمیه ارزشمند است که دارای سابقه تاریخی می‌باشد، بیان کرد:‌ موسس حوزه علمیه اراک آیت‌الله حائری است و علمای بزرگی چون آیت‌الله گلپایگانی، آیت‌الله اراکی، حضرت امام خمینی و آیت‌الله کمره‌ای در این مدرسه تحصیل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه با برخورداری از جوانان توانمند و با استعداد نقش تعیین کننده‎ای در انقلاب اسلامی داشته و دارند، یادآور شد: توسعه و تقویت جایگاه حوزه‌ها در استان مرکزی ضروری است چرا که حوزه‌های علمیه می‌توانند با ترویج الگوی ایرانی اسلامی، موجب پیشرفت هر چه بیشتر کشور در عرصه‌های مختلف شوند.

مدیر برنامه‌ریزی و نظارت حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در ادامه این مراسم گفت: همایش هم‌افزایی و دانش‌افزایی معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور با دو رویکرد نقد و بررسی طرح میثاق طلبگی و استفاده از ظرفیت بالای مدیران حوزه‌های علمیه و به منظور ارتقای سطح تهذیبی طلاب برگزار شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی رضوی افزود: در راستای نقد و بررسی طرح میثاق طلبگی، متقاضیان جدیدالورود با اهداف حوزه، محیط آن و اساتید آشنا خواهند شد که این مهم در شناسایی افراد مستعد برای ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه نقش ارزشمندی داشته است.

گفتنی است این همایش به مدت سه روز با حضور معاونین تهذیب حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مجتمع آفتاب پارک کلاله شهر سنجان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/87002/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول