اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حوزه علمیه گرمسار:

مدیریت جهادی دستاورد انقلاب اسلامی است

مدیر حوزه علمیه گرمسار گفت: مدیریت جهادی دستاورد انقلاب اسلامی و وی‍ژگی جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

مدیریت جهادی دستاورد انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام محمدعلی سلطانی در مراسمی که با حضور طلاب و روحانیان در سالن اجتماعات حوزه علمیه گرمسار برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های جامعه اسلامی، این است که در آن روحیه جهادی ایجاد و تقویت شود.

وی تصریح کرد: کلید واژه روحیه جهادی بارها و بارها از زبان مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان عنوان شده و آخرین بار آن در دیدار معظم‏له با مدیران شهرداری تهران ایراد شد.

مدیر حوزه علمیه گرمسار ضمن اشاره به معنای لغوی و اصطلاحی «جهاد» گفت: جهاد به معنای لغوی یعنی تلاش کردن و در اصلاح به معنای تلاش توأم با سختی است.

سلطانی تصریح کرد: مراجع و بزرگان حوزه‌های علمیه می‌گویند که طلبه باید سختی بکشد تا آب‏دیده شود.تفاوت میان این سختی مورد نظر مراجع و سختی‌ای که در ذهن من و شما نقش بسته این است که منظور مراجع از سختی کشیدن، این نیست که طلاب علوم دینی از امکانات رفاهی خود را محروم سازند.

مدیر حوزه علمیه گرمسار افزود: طلاب باید به اندازه نیاز از نعمات دنیوی برخوردار شوند تا بتوانند خوب درس بخوانند و سختی کشیدن طلاب از نظر مراجع یعنی طلاب با روحیه جهادی تحت برنامه حوزه علمیه درس بخوانند و تبلیغ کنند که در این راه می‌طلبد از خیلی از چیزهایی که برای عوام مردم مباح است، چشم‌پوشی و پرهیز کنند.

سلطانی ضمن اشاره به تأثیر روحیه جهادی در ارتقای معنویت گفت: طلاب باید در مسائل معنوی هم با روحیه جهادی وارد شوند و سختی عبادت را به جان بخرند تا به شیرینی آن برسند.

مدیر حوزه علمیه گرمسار افزود: تجربه ثابت کرده کسانی که فقط در علم تلاش کرده‌اند، شکست خورده‌اند و علم فاقد معنویت مطلوب حوزه‌های علمیه نیست.

وی با اشاره به داشتن روحیه جهادی در برخورد با مسائل نظام و انقلاب اسلامی گفت: اگر بخواهیم نظاممان استمرار داشته باشد، باید سختی‌ها را تحمل کنیم و با روحیه جهادی پا در رکاب انقلاب بمانیم.

مدیر حوزه علمیه گرمسار با اشاره به حضور حداکثری مردم در راهپیمایی یوم‏الله 22 بهمن اظهار داشت: مردم با روحیه جهادی نشان دادند که همیشه پشتیبان نظام و انقلاب هستند و این مسئله ثابت شد که هر چند ما در طول این 35 سال ریزش‌هایی داشتیم، در مقابل رویش‌هایی هم در بدنه جامعه اتفاق افتاد.

انتهای پیام/2249/خ/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول