اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اگر پا جای ژاپن بگذاریم، انرژی هسته‌ای ما تضمین شده است

فردوسی‌پور: آمریکا بیش از ایران به توافق ژنو نیاز داشت

سفیر ایران در اردن گفت: آمریکا بیش از ایران به توافق ژنو نیاز داشت و نباید این واقعیت را انکار کرد.

فردوسی‌پور: آمریکا بیش از ایران به توافق ژنو نیاز داشت

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، مجتبی فردوسی‌پور ساعتی پیش در جلسه‌ای که به منظور بررسی ابعاد توافقنامه ژنو در دانشگاه آزاد اسلامی فردوس برگزار شد، اظهار کرد: امروز ناوهای ایران در اقیانوس اطلس خوش درخشیده‌اند و این نشان از قدرت برتر ایران و بی‌اثری تحریم‌ها دارد.

وی افزود: ایران اسلامی امروز به واسطه پیشرفت‌های چشمگیر توان حمله به آمریکا را دارد و روزی فرا می‌رسد که رهبری و پرچمیت جهان اسلام در سراسر دنیا به دست ایران اسلامی باشد.

سفیر ایران در اردن با اشاره به ابعاد مختلف توافق ژنو تصریح کرد: آمریکایی‌ها بیش از ایران به توافق ژنو نیاز داشتند و نباید این واقعیت را انکار کنیم.

فردوسی‌پور یادآور شد: آمریکایی‌ها برای قرن 21 طراحی کردند تا از خاورمیانه عقب بنشینند چرا که جنگ آینده، جنگ اقتصاد و جنگ شرق دور است و باید به آن سمت پیش بروند تا بتوانند ذخایر نفت زیرزمینی و تولیدشان را نیز افزایش دهند.

وی گفت: آمریکا می‌خواهد نشان دهد آنچه در توافق ژنو رخ داده است بر مبنای رهبری آمریکا بوده و از طرفی قصد دارد به افکار عمومی این طور وانمود کند که ایران در پی دستیابی به بمب اتم است.

سفیر ایران در اردن افزود: ایران امروز به قدرت بلامعارض در سطح منطقه‌ای تبدیل شده است و با عمق استراتژیک خود، حرف اول را در منطقه می‌زند.

فردوسی‌پور با اشاره به حماسه سیاسی مردم در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: کشوری که برنده‌ترین و پربیننده‌ترین اقدام دموکراتیک را به نمایش می‌گذارد چگونه می‌تواند مورد تلنگر و تزلزل قرار گیرد و آمریکا نیز به این حضور حماسی مردم ایران اعتراف کرد.

انرژی هسته‌ای حق مسلم ملت ایران

وی، غنی‌سازی را حق مسلم ملت ایران دانست و یادآور شد: هرگز از این حق نمی‌گذریم و موضوع غنی‌سازی خط قرمز ماست که از آن عبور نمی‌کنیم و دنیا نیز باید بپذیرد که ایران حق غنی‌سازی دارد.

سفیر ایران در اردن گفت: اگر بتوانیم در بحث انرژی هسته‌ای پا جای کشور ژاپن بگذاریم بدون شک انرژی هسته‌ای ما تضمین شده است.

فردوسی‌پور به داشته‌های غنی شده ایران اشاره کرد و افزود: در فاصله زمانی تحریم توانستیم 198 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20 درصد تولید کنیم که البته آمریکا برای خارج کردن آن از ایران فشارهای زیادی وارد کرد ولی ما نپذیرفتیم.

وی تصریح کرد: اگر چه بخشی از تحریم‌ها در ارتباط با قطعات خودرو، هواپیما، معادلات پولی، معادلات طلا برداشته و 2/4 دهم میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده ایران نیز برگردانده شده است ولی مسئله مهم حذف کلی سه قطعنامه ایست که علیه ایران تصویب شده است.

سفیر ایران در اردن، باورملی، خودباوری و دشمن شناسی را از اندیشه‌های سیاسی امام(ره) دانست و یادآور شد: امام(ره) همواره موضوع غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را عنوان می‌کردند و امروز ما باید دشمنمان را بشناسیم و به آمریکا اعتماد نکنیم.

فردوسی‌پور، مردمی بودن نظام جمهوری اسلامی و نیز وجود ولایت فقیه را دو رکن اصلی انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: رویکرد همه تحولات ما مردمی است و توجه به مردم و پیروی از ولایت فقیه رمز پیروزی و ماندگاری نظام جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/69007/ع40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول