اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کمتر از 2 سال

گلستان به استانی دانش‎‎بنیان و حرفه‎ای‌محور تبدیل می‎شود

پدر علم آی‌تی ایران گفت: در کمتر از دو سال آینده گلستان به استانی دانش‎بنیان و حرفه‎ای‌محور تبدیل خواهد شد.

گلستان به استانی دانش‎‎بنیان و حرفه‎ای‌محور تبدیل می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر جلالی ظهر امروز در جمع اساتید دانشگاه‎های استان گلستان اظهار داشت: اگر گلستان دانش‎بنیان شود از همه استان‎ها پیشروتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: گلستان قابلیت اجرای کار علمی و دانش‎بنیان را دارد لذا ما می‎خواهیم با علم و دانایی یک حرکت جدید را آغاز کنیم.

ما به دنبال سبد کالا دادن به مردم نیستیم

پدر علم «آی‌تی» ایران ابراز داشت: دانشجویان پس از فارغ‎التحصیل شدن باید حرفه بلد باشند نه اینکه فقط صرف مدرک گرفتن و تکیه به اشتغال دولتی خودشان را محدود کنند.

جلالی با بیان اینکه جوانان باید مبادرت به ایجاد شغل کنند، تصریح کرد: ما به دنبال سبد کالا دادن به مردم نیستیم، دولت با ماهی دادن نمی‎تواند مشکل معیشتی جامعه را حل کند بلکه باید ماهی‎گیری کردن را آموزش دهد لذا ما تلاش خواهیم کرد تا با استفاده از فرصت‎های موجود برای فارغ‎التحصیلان ایجاد شغل کنیم.

وی یادآور شد: شبکه ملی اطلاعات از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرد که متاسفانه هنوز اتفاق جدی در این حوزه نیفتاده است.

دانش در حوزه آی‎تی نقطه پایان ندارد

پدر علم «آی‌تی» ایران با بیان اینکه دانش در حوزه آی‎تی نقطه پایان ندارد، افزود: اگر فناوری اطلاعات در جهان رشد کند آخرین رشد آن در شهر الکترونیک خود را نشان می‎دهد و مردم می‎توانند همه کارهایشان را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

جلالی در خصوص مدت زمان عملیاتی شدن گلستان مجازی گفت: راه حل توسعه پنج مرحله دارد که شامل شناخت و پیدایش، ارتقاء و بهبود، تعامل، تراکنش و یکپارچه‎سازی است که هنوز در فاز یک آن هستیم.

وی ادامه داد: اگر شهرهای الکترونیک ساخته شود عملیات یکپارچه‎سازی انجام خواهد گرفت.

25 شهر گلستان الکترونیکی هستند

پدر علم «آی‌تی» ایران از دولت خواست تا در عملیاتی شدن این پروژه دخالتی نکند و اذعان داشت: از طریق نظام صنفی رایانه‎ای و نیروهای بومی می‎توانیم حرکت اثرگذاری را با حمایت بخش خصوصی انجام دهیم.

جلالی در پایان متذکر شد: در عملیاتی شدن پروژه نقش دولت می‎تواند هدایتی و نظارتی باشد اما بخش خصوصی در بخش اجرا ورود کرده و روند عملیات را به نتیجه برساند.

به گفته وی؛ در حال حاضر 25 شهر گلستان الکترونیکی هستند.

انتهای پیام/83001/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول