اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد:

ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی است

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی است، لذا مدیران باید دارای شانیت دینی و فرهنگی بوده تا زمینه رشد و کمال جامعه را ایجاد کنند.

ماهیت انقلاب اسلامی ایران فرهنگی و دینی است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، محمد مهدی احمدی احمدی صبح امروز در نشست با روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان ضمن تبریک 22 بهمن اظهار داشت: مدیران فرهنگی دارای دو ویژگی اختصاصی و عمومی هستند که ویژگی اختصاص رعایت نمودن مهارت‌های ده گانه در حوزه مدیریت است و ویژگی عمومی رعایت اخلاق اسلامی که همان خوش‌رویی، صداقت، توکل به خدا و فروتنی است.

وی گفت: مخاطب‌مداری و رعایت قانون و مقررات از جمله وظایف مدیران فرهنگی است.

احمدی تاکید کرد: قوانین و مقررات ایجاد کننده نظم و هماهنگی در فعالیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است و بدون مقررات جامعه دچار آشوب و نابسامانی می‌شود و عمل به قانون در مدیران فرهنگی، کارکنان قانونمند تربیت می‌کنند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد در ادامه افزود: برنامه‌ریزی در انجام امور فرهنگی مهم است و برای دست‌یابی به برنامه منظم و مفید رعایت سه پیشتاز مخاطب شناسی، نیاز سنجی مخاطب و تطبیق الگو با اهداف برنامه ضروری است.

احمدی اظهار داشت: نگرش سیستمی و جامع‌نگری در حوزه فرهنگ و توجه به ابعاد گوناگون مسائل و موضوعات هنری و شناخت علل و عوامل موثر از جمله شروط مدیران فرهنگی است، مدیرانی که فاقد جامعیت یا جزئی‌نگر هستند از پدیده‌های پیچیده اجتماعی و فرهنگی آگاهی ندارند.

وی در ادامه افزود: انعطاف‌پذیری و تحمل افکار و رفتار دیگران و سعه‌صدر از وظایف اصلی مدیران فرهنگی در جامعه است.

احمدی تاکید کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شخصیت نظریه‌پرداز در حوزه فرهنگ هستند، قائل به تضارب آراء و تنوع افکار هستند و نگاهشان به جریانات فرهنگی و هنری در جامعه مبتنی بر عقلانیت و اعتدال در رفتار است، لذا مدیران کل ارشاد استان‌ها باید با ارباب رسانه و صحابه فرهنگ و هنر با سعه صدر و عقلانیت برخورد کنند.

وی بیان داشت: یکی از ابزارهایی که می‌تواند حقانیت انقلاب اسلامی ایران را در عرصه بین‌الملل تبیین کند، دیپلماسی هنری است و استان‌ها این ظرفیت را دارند که در عرصه‌های بین‌الملل بدرخشند و در هفته‌های فرهنگی کشور مشارکت کنند.  این مسئول تصریح کرد: مقام عالی وزارت تاکید دارند که به ظرفیت‌های هنری استان‌ها بهاء داده و از هنرمندان استان‌ها در برنامه‌های فرهنگی و هنری خارج از کشور استفاده شود.

مدیرکل امور استان‌های وزارت ارشاد خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران به سوی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و ایرانی است که این تمدن نوین، ریشه در تمدن صدر اسلام دارد و برای تحقق چنین آرمانی باید رفتار متولیان امر به ویژه مدیران فرهنگی مبتنی بر عقلانیت، جامعیت، تقوی و سعه صدر باشد، انسان‌ها در سایه تمدن اسلامی احساس آرامش امنیت، امید و نشاط می‌کنند و دولت تدبیر و امید به سویی حرکت می‌کند که جامعه‌ای با انگیزه و نشاط و رشد یافته ایجاد کند.

در ادامه حجت‌الاسلام علی اسماعیلیان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گزارش عملکردی را ارائه داد.

در ادامه روسای ادارات ارشاد شهرهای لرستان مشکلات فرهنگی، اعتباری و اداری خود را مطرح کردند.

انتهای پیام/2304/س40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول