اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر:

بیشترین ازدواج‌های ثبت شده در ابهر در مناطق شهری بوده است

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر گفت: بیشترین ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان ابهر در مناطق شهری اتفاق افتاده است.

بیشترین ازدواج‌های ثبت شده در ابهر در مناطق شهری بوده است

حکمت محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: تا پایان آذر ماه امسال بیش از یک‌هزار و 80 واقعه ازدواج در شهرستان ابهر ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد 844 مورد در مناطق شهری ابهر به ثبت رسیده است، بیان کرد: در مدت مذکور 240 ازدواج نیز در مناطق روستایی شهرستان به ثبت رسیده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر در ادامه با اشاره به کاهش 21 درصدی ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان ابهر طی سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اضافه کرد: سال گذشته تا پایان آذر ماه یک‌هزار و 319 ازدواج در ابهر به ثبت رسیده بود که امسال این تعداد 235 مورد کاهش یافته است.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه امسال بیشترین ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان ابهر طی اردیبهشت ماه با 174 مورد به وقوع پیوسته است، اذعان داشت: همچنین در آذر ماه نیز کمترین وقایع ازدواج با 32 مورد به ثبت رسیده است.

محمدی در ادامه به میانگین سنی ازدواج‌های ثبت شده در شهرستان نیز اشاره کرد و بیان داشت: با بررسی‌های به عمل آمده میانگین سنی آقایان در شهرستان ابهر 28،4 سال و میانگینی سنی خانم‌ها نیز 23،4 است.

وی بیشترین اختلاف سنی موجود بین زوجین را در ازدواج‌های ثبت شده شش سال عنوان کرد و اظهار داشت: با آمار گرفته شده در 83 درصد ازدواج‌های به ثبت رسیده در شهرستان ابهر سن آقایان بیشتر از خانم‌ها بوده است.

رئیس اداره ثبت‌احوال شهرستان ابهر همچنین با اشاره به اینکه در 6،2 درصد از ازدواج‌های به ثبت رسیده در این شهرستان زن و شوهر همسن بودند، اذعان داشت: 10،6 درصد از ازدواج‌های به ثبت رسیده در این شهرستان نیز مربوط به مواردی است که سن خانم از آقا بیشتر بوده است.

این مسئول در سن جوان‌ترین دختر ازدواج کرده طی سال‌جاری را در شهرستان ابهر 11 سال و  سن جوان‌ترین پسر را 17 عنوان کرد و گفت: تا پایان آذر امسال مسن‌ترین خانم و آقای ازدواج کرده به ترتیب 80 و 87 سال ثبت شده است.

انتهای پیام/73005/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول