اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردبیل:

توسعه فرهنگ مطالعه راهبرد توسعه فرهنگی جامعه است

سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از مولفه‌های مهم اجتماعی در جهت توسعه فرهنگی هر جامعه‌ است.

توسعه فرهنگ مطالعه راهبرد توسعه فرهنگی جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل و تعدادی از کارکنان این مجموعه اظهار داشت: مطالعه و کتاب محور توسعه فرهنگی به شمار می‌رود و لازم است تا در راستای توسعه فرهنگ مطالعه حمایت‌های بیش از پیش کتابخانه‌های عمومی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: توسعه فعالیت‌های کتابخانه‌ای و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از مولفه‌های مهم اجتماعی در جهت توسعه فرهنگی هر جامعه‌ای است.

وی با تاکید بر اینکه قانون 0.5 درصد کتابخانه‌های عمومی باید به صورت شفاف‌تری مورد تفسیر نهادهای مربوطه قرار گیرد، افزود: سعی خواهیم کرد در جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل نسبت به این موضوع تمرکز بیشتری صورت گیرد.

زنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم زیباسازی کتابخانه‌های عمومی خاطرنشان ساخت: باید در همه شهرک‌های در حال ساخت فضاهای کتابخانه‌ای نیز در کنار سایر فضاها پیش‌بینی و ساخته شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار با تبریک انتصاب جواد زنجانی به عنوان سرپرست فرمانداری اردبیل بیان داشت: انتظار داریم سرپرست فرمانداری اردبیل در خصوص اهتمام بیشتر شهرداری اردبیل جهت اجرای قانون پرداخت کامل و به موقع 0.5 درصد از درآمدهای خود به کتابخانه‌های عمومی یاریگر این مراکز فرهنگی باشد.

صادق فرهمند امین همچنین با ارائه آمار کتابخانه‌های عمومی استان و شهرستان اردبیل اظهار امیدواری کرد: سرپرست فرمانداری اردبیل با بازدید از کتابخانه‌های عمومی از نزدیک در جریان فعالیت‌های کتابداران قرار گیرد.

وی به تحول کتابخانه‌های عمومی در سال‌های اخیر اشاره کرد و از افزایش 10 هزار نفری اعضای کتابخانه‌های عمومی استان در 9 ماه ابتدایی سال‌جاری خبر داد.

انتهای پیام/62005/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول