اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گلستان

همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» برگزار می‎شود

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران از برگزاری همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» در گلستان خبر داد و گفت: این همایش هشتم اسفند ماه امسال در گرگان برگزار می‎شود.

همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، علی‎اکبر جلالی ظهر امروز در نشست خبری همایش ملی «استان مجازی در بستر شبکه ملی اطلاعات» در گرگان اظهار داشت: برای نخستین‎بار این همایش ملی با حضور متخصصان کشوری و استانی در حوزه فناوری اطلاعات در گرگان برگزار می‎شود.

وی تصریح کرد: جهان امروز به سمت دنیای سایبر و جهانی شدن پیش می‎رود به طوری که تا سال 2030 بیش از 80 درصد زندگی بشر در دنیای مجازی خواهد بود.

اینترنت و شبکه‎های اجتماعی نقش زیادی در اقتصاد دارند

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با بیان اینکه کامپیوتر، اینترنت و شبکه‎های اجتماعی نقش زیادی در حوزه‎های اقتصاد، مسائل اجتماعی، فرهنگی و سیاسی ایفا می‎کنند، افزود: در دنیای مجازی هر کسی بتواند خبر دقیق‎تر و سریعتر را منعکس کند برنده است و در حوزه اقتصادی اگر نوآوری و خلاقیت بهتری صورت بگیرد نقش‎آفرین‎تر خواهد بود.

جلالی ادامه داد: در حوزه فناوری اطلاعات، اینترنت و شبکه‎های مجازی کارهای زیادی صورت گرفته است اما متاسفانه خروجی خوب و برداشت مجازی نداشته است.

وی بیکاری را یک معضل جدی در کشور یاد کرد و بیان داشت: ما در ایران فارغ‎التحصیلان بیکار زیادی داریم، در کشورهای توسعه‎یافته به شدت دنبال کارجو هستند و این در حالی است که در دانشگاه‎های ما نیروی انسانی تربیت می‎شوند و خیلی راحت افراد آموزش دیده به کشورهای خارجی تقدیم می‎شوند که این مسئله یک ضعف جدی است.

گلستان پایلوت استانداری مجازی و استان مجازی در کشور است

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه استفاده بهینه از فضای مجازی زمینه اشتغال و رفع مشکلات عمومی را در پی خواهد داشت، گفت: استاندار گلستان از زمانی که مسئولیت استانداری را بر عهده گرفتند خواهان استان مجازی و استانداری مجازی شدند که ما نیز از این موضوع استقبال کردیم.

جلالی با بیان اینکه گلستان پایلوت استانداری مجازی و استان مجازی در کشور است، اظهار داشت: اگر نتیجه این طرح به سرانجام خوبی برسد آن را در سایر استان‎ها عملیاتی خواهیم کرد.

وی از اجرای طرح کارورزی دانشگاهیان فارغ‎التحصیل در استان خبر داد و گفت: بر اساس این طرح، فارغ‎التحصیلان رشته‎های مختلف دانشگاهی با مدرک تحصیلی بالاتر از فوق‎دیپلم می‎توانند اقدام به ثبت‎نام کرده و جذب بازار کار شوند.

استاد دانشگاه علم و صنعت ایران بیان داشت: در حال حاضر ظرفیت جذب 5 هزار فارغ‎التحصیل در استان وجود دارد که تاکنون یک‎هزار و 500 نفر از کارورزان نسبت به ثبت‎نام در سامانه v-golestan.ir مبادرت کرده‎اند.

انتهای پیام/83001/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول