اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیه خبر داد

ششمین گردهمایی بین‌المللی دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) برگزار می‌شود

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) العالمیه از برگزاری ششمین گردهمایی بین‌المللی دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) از روز 26 بهمن در شهر قم خبر داد.

ششمین گردهمایی بین‌المللی دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام و المسلمین مجید حکیم الهی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با بیان اینکه جامعه مصطفی(ص) هر ساله همایش دانش آموختگان خود را با دعوت از تعداد محدودی از آن‌ها به ایران برگزار می‌کند اظهار کرد: تاکنون 5 گردهمایی با حضور فعال دانش آموختگان از کشورهای مختلف برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه ششمین گردهمایی از روز 26 بهمن در شهر قم و در جوار حرم کریمه اهل بیت (س) برگزار می‌شود، گفت: برای گردهمایی امسال 63 نفر از دانش آموختگان از 50 کشور جهان دعوت شده‌اند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی(ص) با بیان اینکه گردهمایی امسال با عنوان پیوند دل‌ها و پیوند عزم‌های راسخ برگزار می‌شود عنوان کرد: برای این گردهمایی 11 برنامه معنوی، 9 برنامه شناسایی متقابل بین دانش آموختگان، 8 برنامه دانش افزایی و مهارت آموزی و 5 برنامه آشنایی با نهادها و دستاوردهای ایران در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این گردهمایی افرادی با مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری خواهند بود افزود: برخی از دعوت شدگان دانش آموختگان نمایندگی‌های جامعه المصطفی (ص) در خارج از کشور  هستند که برای نخستین بار است که به ایران سفر می‌کنند.

حکیم الهی با بیان اینکه تقویت روحیه معنوی دانش آموختگان یکی از اهداف این گردهمایی است تصریح کرد: برای این هدف برنامه‌هایی مانند زیارت حرم حضرت معصومه(س)، زیارت حرم  امام رضا(ع) و زیارت حرم امام خمینی (ره) ، دیدار با مراجع تقلید و بهره گیری از اساتید اخلاق و استفاده از بیانات ریاست جامعه المصطفی(ص) تدارک دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه آشنایی متقابل بین جامعه المصطفی(ص) و دانش آموختگان از دیگر اهداف این گردهمایی است بیان کرد: جامعه المصطفی(ص) نهادی بالنده و پویا است که هر روز دستاوردهای علمی جدیدی را در حوزه‌های مختلف علمی کسب می‌کند و بسیاری از دانش آموختگان از آن‌ها اطلاعی ندارند و از این طریق دانش آموختگان با این دستاوردها آشنا می‌شوند.

معاون ارتباطات و بین‌الملل جامعه المصطفی (ص) گفت: جامعه المصطفی (ص) تلاش کرده است که برنامه‌هایش به روز بوده و برای رسیدن به این هدف نیاز دارد که از طریق دانش آموختگان خود با آخرین تغییر و تحولات مناطق آگاه شود تا بتواند بر اساس تحولات جامعه بشری برنامه ریزی داشته باشد.

وی با بیان اینکه تقویت توان علمی و مهارت افزاری دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) دیگر هدف این گردهمایی است، اذعان کرد: کسی که احساس کند که بی نیاز از آموزش است روز مرگش فرا رسیده است و بر این اساس و به منظور ایجاد نشاط علمی در دانش آموختگان جامعه المصطفی(ص) در تلاش است آن‌ها را با آخرین متد علمی آشنا کند.

حکیم الهی با اشاره به اینکه غول رسانه‌ها در اختیار غربی‌ها است و تلاش دارند پیشرفت‌های ایران را منعکس نکنند گفت: جامعه المصطفی (ص) بنا بر وظیفه دینی و ملی خود پیشرفت‌های ایران را به این سفیران علم و دانش منعکس می‌کند و آن‌ها در کشورهای خود این دستاوردها را منعکس کرده و از این طریق مردم این 50 کشور با دستاوردهای ایران آشنا می‌شوند.

وی افزود: در این گردهمایی که 63 نفر شرکت می‌کنند که 50 نفر برادر و 13 نفر خواهر هستند.

انتهای پیام/2258/خ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول