اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خواهر شهید بهشتی در گفت‌و‌گو با فارس:

بودجه مصوب خانه فرهنگ شهید بهشتی جذب نشده است

خواهر شهید بهشتی گفت: در بودجه امسال شهرداری 500 میلیون تومان برای توسعه و 500 میلیون تومان برای بحث تأمین فضای فیزیکی خانه فرهنگ اختصاص یافته است که پس از گذشت 11 ماه از سال نشانه‌ای از جذب بودجه مقرر شده نیست.

بودجه مصوب خانه فرهنگ شهید بهشتی جذب نشده است

زینت‌السادات حسینی بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به وضعیت خانه فرهنگ با صراحت به سوءمدیریت، عدم مدیریت یکپارچه و هدفمند خانه فرهنگ (زادگاه شهید بهشتی) اشاره و اظهار کرد: پس از فوت خواهر بزرگ‌تر و براساس وصیت وی خانه شهید بهشتی به قیمتی کمتر از قیمت معمول به شهرداری فروخته و این خانه با تمام وسایل محل به شهرداری واگذار شد، به شرطی که روال فعالیت‌های خانه همانند سابق ادامه پیدا کند.

وی افزود: از آن زمان این خانه به شهرداری واگذار شد، اما قرار شد که محتوا و فعالیت‌های خانه تحت نظارت خانواده شهید بهشتی باشد.

خواهر شهید بهشتی تصریح کرد: با نقل و انتقال مدیران شهرداری مدیریت این مجموعه که زیرمجموعه آنها محسوب می‌شود، نیز دگرگون شد.

وی ادامه داد: در جلساتی که با مسئولان دست‌اندرکار خانه فرهنگ داشتیم، خانواده شهید بهشتی آمادگی کامل خود را برای اداره هر چه بهتر این فضا اعلام کردند و در این ارتباط افراد آشنا به شهید بهشتی با ترکیبی از خانواده این شهید، مقامات استانی، هم‌رزمان و دانشگاهیان را به عنوان هیئت امنا معرفی کردیم.

حاجیه خانم بهشتی به وضعیت فیزیکی خانه اشاره و تصریح کرد: براساس مصوبات شورای اسلامی شهر در بودجه امسال شهرداری مقرر شده بود که 500 میلیون تومان برای توسعه و 500 میلیون تومان برای بحث تأمین فضای فیزیکی این خانه اختصاص یافته است که پس از گذشت 11 ماه از سال نشانه‌ای از جذب بودجه مقرر شده نیست و به نظر می‌رسد که مدیریت توانایی جذب این اعتبار را ندارد.

وی با تأکید بر اینکه خانه فرهنگ شهید بهشتی باید به صورت امنایی و با ترکیبی از افراد متخصص و آشنا به اندیشه‌های آن شهید و به دور از مسائل سیاسی اداره شود، اضافه کرد: به صورتی که افرادی با دغدغه خاص نشر اندیشه‌ها را دنبال کنند و هراسی از اینکه اندیشه‌های یکی از معماران انقلاب اسلامی به همان صورتی که هست، انتشار پیدا کند را نداشته باشند.

خواهر شهید بهشتی با اشاره به اینکه مظلومیت شهید بهشتی همچنان وجود داشته و اندیشه‌های گرانقدر این شهید چندان در فرهنگ غنی ایرانی اسلامی ترویج نیافته است، گفت: علاوه بر اندیشه شهید مظلوم، مکان زندگی این شخصیت تأثیرگذار در عرصه انقلاب اسلامی، چندان که در خور شأن یکی از معماران اصلی این انقلاب باشد، پربرکت نیست.

وی افزود: فعالیت‌های خانه گسترش پیدا کرده، اما رفت و آمدها به این مرکز کمتر شده است.

حاجیه خانم بهشتی در مورد نشر آثار شهید بهشتی یادآور شد: در هر زمانی که خانه فرهنگ درخواست کتب منتشر شده را داشته باشد، مرکز نشر آثار و اندیشه های شهید بهشتی این آثار را در اختیار خانه فرهنگ قرار می‌دهد، اما این مرکز اراده‌ راسخی در راستای اینکه اندیشه‌های شهید بهشتی نشر پیدا کند، ندارد و صرفاً تبدیل به موزه‌ شده است.

وی بیان کرد: تأکید خانواده بهشتی بر نشر اندیشه‌های این شهید و نیز فراهم کردن فضای بحث و تبادل اندیشه به جای مرور تاریخی صرف است که در این راستا تاکنون چندین دیدار با استاندار، شهردار، امام جمعه، رئیس شورای اسلامی شهر برای امنایی اداره شدن این محل صورت گرفته که البته با مقاومت‌هایی روبه‌رو شده است.

انتهای پیام/63012/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول