اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

ملت در راهپیمایی نشان دادند که گزینه‌های روی میز وحدت و شور انقلابی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم نشان دادند که گزینه روی میز آنها اتحاد، وحدت و شور انقلابی است و این شرایط باید ادامه یابد؛ در عین اینکه با مذاکرات مخالفتی نداشته‌ایم ولی سفارش کرده‌ایم هوشیار باشید و از موضع عزت و قدرت صحبت کنید.

ملت در راهپیمایی نشان دادند که گزینه‌های روی میز وحدت و شور انقلابی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام هادی (ع) گفت: یکی از اصحاب امام مرکب نامناسبی خریداری کرده بود و امام به ایشان خرده گرفت و فرمودند که با این پول می‌توانستی مرکب بهتری خریداری کرده که در میدان جنگ نیز به کار بیاید.

وی ادامه داد: کسی که مرکبی تهیه کند و منتظر ظهور حجت باشد خداوند پاداش‌های نیکی او را فراوان می‌کند.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه از این حدیث در می‌یابیم از زمان امام هادی (ع) مردم را برای قیام امام عصر (عج) آماده می‌کردند، عنوان کرد: این آماده کردن سه فایده داشته است؛ نخستین فایده این است که نور امید در دل‌های ایشان روشن می‌کرد.

وی تصریح کرد: فایده دوم این بود که آن‌ها را برای آماده کردن تشویق می‌کردند و افراد در مسیر تهذیب اخلاق، شجاعت، علم و آگاهی گام بر می‌داشتند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: فایده سوم این بود که افراد را برای مبارزه با ظلم، بیدادگری و دستگیری از مظلومان آماده می‌کردند.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی نیز باید شیعیان آمادگی داشته باشند و افراد از نظر اخلاق، شهامت، شجاعت و آگاهی ارتقا یابند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به شکل‌گیری حکومت اسلامی در ایران عنوان کرد: برخی می‌گویند که هر حکومتی قبل از حکومت امام زمان (عج) صحیح نیست؛ در پاسخ به این سخن باید گفت پس چرا امام هادی (ع) از آن زمان بر آمادگی تاکید می‌کردند و این سخنان به معنای این است که ما باید خود را همیشه آماده نگه داریم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه مردم در 22 بهمن سنگ تمام گذاشتند و آنچه در توان داشتند در راهپیمایی نشان دادند، اظهار کرد: وقتی وارد راهپیمایی شدم مشاهده کردم که صفوف بسیار فشرده‌تر از گذشته است و این حضور گسترده نتیجه بداخلاقی دولتمردان آمریکایی و تهدید‌ها، توهین‌ها و بی‌ادبی‌های آن‌هاست.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها به واسطه بی‌عقلی خود بر روی اختلاف بنزین می‌ریزند، تاکید کرد: احتمال دیگر این است وقتی توافقنامه امضا شد اسرائیل اظهار ناراحتی کرد و تصمیم دارند که شرایط را با توهین و تهدید برهم بزنند.

این مرجع تقلید اظهار کرد: لااقل اروپایی‌ها این مسائل را بفهمند؛ اگر آمریکایی‌ها بنده گوش به فرمان اسرائیل هستند اروپایی‌ها اینگونه نباشند و معمولاً هم نیستند و بدانند این‌ها با الفبای برهم زدن توافق وارد بحث شده‌اند.

وی گفت: مردم نشان دادند که گزینه روی میز آن‌ها اتحاد، وحدت و شور انقلابی است و این شرایط باید ادامه یابد؛ در عین اینکه با مذاکرات مخالفتی نداشته‌ایم ولی سفارش کرده‌ایم هوشیار باشید و از موضع عزت و قدرت صحبت کنید. هشدارها را داده‌ایم ولی اصل مذاکره باید ادامه یابد تا اهداف آن‌ها مشخص شود.

استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: باید از ملتی این‌چنین بیدار، هوشیار و حاضر در صحنه تشکر کرد و امیدواریم که الطاف خداوند شامل حال چنین ملت جان برکفی شود.

وی با اشاره به اوضاع کشور بحرین و اخبار ناگواری که از این کشور می‌رسد، گفت:‌ ملتی با دست خالی به پا خاسته‌اند و تظاهرات مسالمت‌آمیز داشته و حق خود را می‌خواهند و به دنبال دیپلماسی و حکومت مردمی هستند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه ملت بحرین خواهان حقوق مشروع خود هستند و قیام مسلحانه نکرده‌اند، ادامه داد: تظاهرات مسالمت‌آمیز را با گلوله و دستگیری‌های شوم و زشت و همچنین شکنجه پاسخ می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه 30 تا 40 مسجد شیعه را با خاک یکسان کرده‌اند، تصریح کرد: سازمان‌های حقوق بشر و مجامع بین‌المللی کجا هستند و چرا سکوت کرده‌اند؟ وقتی به نفعتان است فریاد می‌زنید و جایی که به ضررتان است سکوت می‌کنید.

این مرجع تقلید افزود: مجمع علمای بحرین که با حضور 9 نفر از علمای این کشور تشکیل شده بود، با تشکیل این مجمع مخالفت کرده و آن‌ها را تهدید کرده‌اند؛ باید تمام شیعیان و همه مسلمانان و آزادیخواهان دنیا نسبت به این مسائل اعتراض کرده و مجامع بین‌المللی مهر سکوت را بشکنند.

انتهای پیام/2258/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول