اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد اسلامی خراسان رضوی خواستار شد

حمایت از فعالان و قاریان بین‌المللی همانند ورزشکاران مدال‌آور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی گفت: فعالان قرآنی باید همانند ورزشکارانی که در سطح بین‌المللی مقام آورده‌اند، مورد حمایت قرار گیرند.

حمایت از فعالان و قاریان بین‌المللی همانند ورزشکاران مدال‌آور

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی همراه با معاون قرآن و عترت و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مشهد و مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به دیدار استاد وحید مجتهدزاده قاری بین‌المللی رفت.

سیدسعید سرابی در این دیدار ضمن تقدیر از فعالیت‌های چند ساله مجتهدزاده در کسوت قاری، داور و استاد قرآن کریم اظهار کرد: مجتهدزاده در عرصه قرآن جزو نخبگان کشور است و بر گردن جامعه قرآنی حق بسیاری دارد.

وی با بیان اینکه کسی نیست که در عرصه قرائت قرآن تلاوت مجتهدزاده را شنیده و از این صدا بهره‌مند نشده باشد، ادامه داد: قاری حرفه‌ای در سطح مجتهدزاده خیلی کم داریم و این از قصور و کم‌کاری مسئولان بوده که تاکنون از قاریان بین‌المللی همچون مجتهدزاده حمایت نشده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی با بیان اینکه این قاری برجسته زیرپوشش بیمه قاریان کشور است، به مستأجر بودن اغلب قاریان کشور اشاره کرد و افزود: طی پیگیری‌های انجام شده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اداره اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی قرار شده است تا مشکل مسکن مجتهدزاده برطرف شود.

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی باید همانند ورزشکارانی که در سطح بین‌المللی مقام آورده‌اند مورد حمایت قرار گیرند، ادامه داد: تاکنون حمایت‌های لازم از این قاری و استاد بین‌المللی قرآن صورت نگرفته است.

سرپرست معاونت قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این دیدار با بیان اینکه شاید دیگر نتوانیم صدای این قاری برجسته را بشنویم، خاطرنشان کرد: یکی از شاخص‌های این استاد بزرگ تربیت شاگردانی همچون مصطفی ملکی است که می‎تواند یادآور تلاوت‌های خوب و توانمند وحید مجتهدزاده در میان قرآن‌دوستان باشد.

حجت‌الاسلام محمدتقی کاظمی‌نسب با اشاره به بیماری این قاری اظهار کرد: هر اتفاقی یک حکمت دارد و این موضوع را انسان‌های حکیم درک می‌کنند زیرا هر بیماری حکمت خداوند را به دنبال دارد اما دعا می‌کنیم به برکت قرآن و تلاوت‌های خوبی که داشتید، شفا پیدا کنید.

وحید مجتهدزاده، قاری 43 ساله مشهدی نیز در این دیدار با بیان اینکه از سال 73 به بیماری دیابت مبتلا شده است، گفت: با همه پیشگیری‎های انجام شده، این بیماری به چشم، قلب و کلیه‌ام آسیب رسانده است به طوری که در حال حاضر چشم راست و چپم به ترتیب 20 و 10 درصد بینایی دارند و تنها 50 درصد قلبم کار می‌کند.

وی با ابراز ناراحتی در از دست دادن توانایی خود برای قرائت قرآن اضافه کرد: زمانی چهار خط از قرآن را با یک نفس می‌خواندم اما حالا حتی توان تلاوت کامل بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ را هم ندارم.

وحید مجتهدزاده متولد 1349 مشهد مقدس قاری بین‌المللی قرآن کریم است، در اوایل سنین نوجوانی جذب مکتب خانه‌های قدیمی شد و به روش سنتی آن زمان با روخوانی قرآن آشنا و با تشویق برادربزرگش استاد حاج جواد مجتهد‌زاده جذب جلسات قرآنی شد. پس از آموزش روخوانی و روانخوانی زیر نظر اساتید معظم حاج آقای بهنام، حاج هاشم مجتهد‌زاده با فنون قرائت آشنا شد.

نفر اول مسابقات سراسری قرآن کریم دانش‌آموزان (سال 66)، نفر دوم مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (سال 79)، نفر سوم مسابقات سراسری قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه (سال 81)، نفر اول مسابقات قرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی (سازمان 81) و مقام سوم مسابقات بین‌المللی کشور مالزی در سال 79 از مقامات وی است.

تدریس و داوری قرآن کریم از دیگر فعالیت‌های وی بوده و شاگردان زیادی تربیت کرده است، وی چند سفر تبلیغی به کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان، هندوستان، تانزالیا، زنگبار، مالزی، چین، سوریه و لبنان داشته است.

وحید مجتهدزاده 26 سال است که به بیماری دیابت مبتلا بوده و همین بیماری به بینایی، کلیه و قلب وی نیز آسیب رسانده است.

انتهای پیام/2202/ز40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول