اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی اردبیل:

80 درصد اردبیلی‌ها سهام عدالت گرفتند

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: در حال حاضر 80 درصد مردم استان اردبیل سهام عدالت خود را دریافت کردند.

80 درصد اردبیلی‌ها سهام عدالت گرفتند

هاشم مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: از بدو فعالیت شرکت‌های سهام عدالت تاکنون تعداد برگ‌های توزیع شده بیش از 804 هزار و 917 نفر بوده است که اگر تعداد 201 هزار و 213 نفر کارگر فصلی و ساختمانی را نیز به آن اضافه کنیم در مجموع بیش از یک میلیون و 6 هزار نفر از سهام عدالت بهره‌مند شدند.

وی عنوان کرد‌: از این تعداد حدود 653 هزار و 688 نفر سود سهام خود را دریافت کردند که این سود مربوط به سال‌های 85، 86 و 87 بوده است.

این مسئول مجموع سودهای پرداختی را بالغ بر 16 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بیشترین سهام توزیع شده مربوط به جمعیت ساکن در شهر اردبیل است که بیش از 279 هزار نفر بوده است.

مظفری با بیان اینکه توزیع سهام عدالت کارگران فصلی و ساختمانی آغاز شده و به تدریج سهام آنها توزیع می‌شود، یادآور شد: در این مرحله 35 هزار و 894 خانوار از کارگران فصلی و ساختمانی سهام عدالت خود را دریافت می‌کنند که این قشر می‌توانند با مراجعه تدریجی به شرکت‌های سهامی عام عدالت برگه‌های خود را دریافت کنند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ادامه داد: برگه‌های سهام عدالت برای 14 گروه ثبت نام شده شامل مددجویان کمیته امداد، ساکنین مناطق روستایی، بازنشستگان، ایثارگران، زنان سرپرست خانوار، خادمین مساجد و ... توزیع شده است که 9 شرکت تعاونی سهام عدالت به این کار اقدام کردند.

مظفری تصریح کرد: همه این شرکت‌ها زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری سهامی عام عدالت اداره می‌شوند که در صورت ورود این سهام به بازار بورس برگه آن قابل نقل و انتقال بوده و سود هم به آن تعلق می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه دبیرخانه ستاد استانی توزیع سهام عدالت در سازمان امور اقتصادی و دارایی است و ریاست این ستاد نیز استاندار اردبیل است اعضای ستاد، استاندار اردبیل، رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان، روسای صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعاون کار و امور اجتماعی، دادگستری و معاون استاندار است.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل ابراز داشت: نظارت بر شرکت تعاونی‌ها بر عهده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی است که در حال حاضر این شرکت‌ها و مجموعه تعاونی سهام عدالت از نظر فعالیت و مکان ارائه خدمات در حال سر و سامان یافتن هستند.

مظفری یادآور شد: تا زمانی که سهام عدالت وارد بازار بورس نشده و معامله‌ای صورت نگیرد سودی به آن تعلق نگرفته و ارزش آن نیز افزایش نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر این سهام غیرقابل انتقال بوده و ارزش برگه سهام عدالت نیز حدود یک میلیون تومان است، گفت: حدود 80 درصد جمعیت استان اردبیل سهام عدالت دریافت کردند و 20 درصد مابقی نیز به تدریج این سهام را دریافت خواهند کرد.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل مسئولیت مستقیم سهام عدالت را در سطح کشور بر عهده سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد و افزود: تمام امورات توسط آن سازمان انجام شده و شرکت‌های تعاونی سهام عدالت مسئول توزیع سهام عدالت به شکل واقعی هستند.

مظفری ادامه داد: این شرکت‌ها همچنان در بلاتکلیفی به سر برده و از لحاظ پرداختی حق و حقوق نیروی انسانی، تامین اجاره بها و هزینه‌ کرد برخی از منابع با مشکلاتی روبرو هستند که انتظار می‌رود با هماهنگی این شرکت‌ها با سازمان خصوصی‌سازی این مشکلات برطرف شده و در قالب شرکت‌های تعاونی فعالیت آنها مورد بازنگری قرار گرفته و فعالیت جدیدی برای آنها تعریف شود چرا که این شرکت‌ها هیچ وابستگی به دولت ندارند.

39 درصد اعتبارات عمرانی تخصیص یافته است

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل با اشاره به آخرین وضعیت تخصیص منابع اعتباری و جذب آن گفت: تا پایان دی ماه 100 درصد اعتبارات هزینه‌ای جذب شده و از اعتبارات عمرانی استانی تخصیصی 25 درصد و سرجمع اعتبارات عمرانی نیز تخصصی 39 درصد بوده است.

مظفری در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: این رقم تخصیص و جذب منابع به نسبت سال گذشته حدود 18 درصد رشد نشان می‌دهد که امیدواریم تا پایان سال این رقم همچنان افزایش یابد.

انتهای پیام/62001/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول