اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

همزمان با موعد خروج نظامیان خارجی از افغانستان صورت گرفت

بازدید مقام ارشد نظامی آمریکا از تاجیکستان

یک مقام ارشد ارتش آمریکا ضمن سفر به تاجیکستان با مقامات این کشور دیدار و مسائل توسعه همکاری‌های نظامی و فنی‌ را بررسی کرد.

بازدید مقام ارشد نظامی آمریکا از تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، بنابر بیانیه امروز دفتر مطبوعاتی سفارت آمریکا در تاجیکستان، «جیمز تری» فرمانده نیروهای زمینی مرکز فرماندهی آمریکا با مقامات تاجیک دیدار و در خصوص مسائل همکاری امنیت و نظامی گفت‌وگو کرد.

به گفته این منبع، این ژنرال آمریکایی در چارچوب سفر به تاجیکستان ضمن دیدار با «سوزان الیوت» سفیر آمریکا در این کشور نیز در مورد همکاری نظامی میان آمریکا و تاجیکستان و به خصوص توسعه همکاری فرماندهی نیروهای زمینی ارتش آمریکا با وزارت دفاع تاجیکستان گفت‌وگو کرد.

بنابراین گزارش، مقامات تاجیک و ژنرال تری در مذاکرات انجام شده بر نقش سازمان «ARCENT» در جهت حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی تأکید کرده‌اند.

کارشناسان این بازدید را بخشی از برنامه واشنگتن در جهت ایجاد زمینه حضور نظامی و تقویت نظامیان آمریکایی در آسیای مرکزی پس از خروج نیروهای این کشور از افغانستان می‌دانند.

کارشناسان معتقدند که با نزدیک شدن زمان پایان برنامه خروج نیروهایی ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا از افغانستان در سال جاری میلادی طرح‌های پنتاگون نیز بیش از گذشته نمایان خواهد شد.

آنان می‌گویند، به نظر می‌رسد که اکنون مقامات نظامی آمریکا طرح‌های مختلفی را در جهت جابه جایی و مستقر کردن بخشی از نیروهای خویش از افغانستان در منطقه آسیای مرکزی با مقامات سیاسی و نظامی این منطقه توافق کرده و به منظور جلوگیری از اعتراض و نارضایتی‌ کشورها این طرح‌ها را تا زمان تحقق مخفی نگاه می‌دارند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول