اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پایگاه هوانیروز آبیک

بالگرد حامل پیکر امام راحل مهمان آبیکی‌ها می‌شود

بالگرد حامل پیکر امام راحل بر فراز آسمان آبی شهرستان آبیک از سوی پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی این شهرستان به پرواز درآمد.

بالگرد حامل پیکر امام راحل مهمان آبیکی‌ها می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، به مناسبت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محوطه پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک دو فروند بالگرد به نمایش گذاشته شد.

پرسنل و فرماندهان پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک به همراه همسران و فرزندانشان برای بازدید از این دو فروند بالگرد به نمایش گذاشته شده به محوطه پایگاه آمده بودند و از نزدیک به تماشای بالگردها پرداختند.

در این مراسم، محسن فرقانی فرمانده پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک، فارس شیخی رئیس ستاد پایگاه و جمعی از پرسنل و کارکنان پایگاه حضور داشتند.

یکی از بالگردها، بالگرد 206، بالگرد شناسایی بود و بالگرد دیگر بالگرد 214 که حامل پیکر مبارک امام راحل در 14 خرداد سال 68 بود.

بنابر این گزارش، رهبری مانند امام، عملکردش به گونه‌ای بود که جمعیتی، که 14 خرداد 68 اشک ریزان برای بدرقه او آمده بودند، چند برابر 12 بهمن 57 بود و این نشان می‌داد که عملکرد ایشان در طول این سال‌ها سبب شده بود تا بر محبوبیتش افزوده شود و عمق نفوذش بر قلب‌ها این چنین فقدانش را تحمل‌ناپذیر کند در حالی که معمولا در کشورهای دیگر شاهد هستیم که این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد و بیشتر برعکس است.

پرسنل و فرماندهان پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک به همراه همسران و فرزندانشان در کنار این دو فروند بالگرد عکس یادگاری گرفتند.

دو فروند بالگرد 206 و 214 که در محوطه پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک نشسته بودند، پس از بازدید پرسنل و فرماندهان و همسران و فرزندانشان، خلبانان به داخل بالگردها رفته و بالگردها را در آسمان آبی شهر آبیک به پرواز درآوردند و صلابت، اقتدار و قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشتند.

در بین حضار بازدیدکننده، مادر شهید «هوبان مرتضوی» از خلبانان پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک نیز حضور پیدا کرد و با مشاهده بالگردها اشک از چشمانش جاری شده بود.

*روح خلبانان لطیف‌تر و به خدا نزدیک‌تر هستند

اعظم براتی مادر شهید مرتضوی به خبرنگار فارس در شهرستان آبیک گفت: فرزندم هوبان 32 ساله بود و 11 سال بود که به شغل شریف خلبانی مشغول بود.

وی افزود: شش ماه بود که هوبان برای پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک انتقالی گرفته بود و زمانی که برای گرفتن برگه اعزام به این پایگاه، به مشهد مقدس مراجعه کرده بود برای امدادرسانی به یک دستگاه مینی‌بوس که دچار سانحه تصادف شده بود، به کمک هم‌وطنانش شتافته بود.

این مادر شهید ادامه داد: هنگام بازگشت، بالگرد هوبان بر اثر نقص فنی دچار مشکل شد و سقوط کرد و فرزندم به همراه هم‌رزمانش به مقام رفیع شهادت نائل آمد.

براتی خاطرنشان کرد: خلبانان به دلیل پرواز در آسمان، روحشان لطیف‌تر و به خدا نزدیک‌تر هستند که می‌توان گفت از ارکان اصلی پیروزی انقلاب اسلامی شهادت‌ها، رشادت‌ها و شهامت‌های همین خلبانان غیور و ارتشیان جان بر کف بوده است.

وی درخصوص ویژگی‌ها و خصوصیات اخلاقی فرزند شهیدش با بغضی در گلو و اشک در چشمهایش توضیح داد: هوبان یک فرزند به تمام معنا برای بنده، یک دوست واقعی برای هم‌رزمان و دوستانش و یک سرباز فداکار برای نظام اسلامی بود، فرزندم فوق‌العاده متدین و مخلص بود.

این مادر شهید تصریح کرد: فرزندم عاشق خلبانی بود و حتی در سن پنج سالگی پیش از عید نوروز، برایش لباس خلبانی خریده بودیم.

براتی افزود: درخت انقلاب اسلامی با خون شهدا رشد کرده و تنومند شده است پس بر ماست که پیرو مقام معظم رهبری بوده و مانند خلبانان مرید، مخلص و گوش به فرمایش رهبری باشیم و تا آخرین قطره خون حافظ انقلاب و ولایت باشیم.

وی ادامه داد: شهدا کاری حسینی کردند بنابراین ما باید کاری زینبی کنیم و یاد شهدا را گرامی داشته و راهشان را ادامه دهیم.

این مادر شهید اذعان داشت: به وجود بابرکت خلبانان سبزپوش افتخار می‌کنم؛ گرچه هوبان دیگر در نزد ما نیست ولی هزاران هوبان برای من به یادگاری گذاشته است بنابراین از دل‌سوخته‌ای چون بنده، تنها دعا بر می‌آید. 

بیان این مطلب خالی از لطف نیست که بر همه آحاد جامعه لازم است همواره پاسدار خون شهدا و قدردان صبوری خانواده‌های معظم شهدا باشیم.

رئیس عقیدتی و سیاسی پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک نیز اظهار داشت: زمانی که برای تشییع جنازه هوبان مرتضوی رفته بودیم مادرشان صبورانه و عارفانه خطاب به جنازه فرزند عزیزش گفت که من گریه نمی‌کنم و هر کجا لباس سبز خلبانی و خلبانان را ببینم دلم همه را فرزندان خود می‌دانم.

حجت‌الاسلام هادی طالب‌زاده افزود: در برابر خانواده‌های معزز شهدا سر تعظیم فرود می‌آوریم و به مقام شامخ شهدا ارج می‌نهیم.

وی تصریح کرد: شهید هوبان مرتضوی در سانحه هوایی مشهد در 24 آبان ماه سال گذشته به خیل دوستان شهیدش پیوست.

این مسئول اضافه کرد: انقلاب اسلامی، انقلابی دینی و سیاسی است و هیچ‌گاه این دو از هم جدا نیستند.

رئیس عقیدتی و سیاسی پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک اذعان داشت: مردم‌سالاری دینی در انقلاب اسلامی موج می‌زند و اکنون که 35 سال از عمر انقلاب می‌گذرد، رهبری پرخروش، پرصلابت و روشن‌ضمیر، سکانداری آن را بر عهده دارد و ایران اسلامی را به سمت تعالی، پیشرفت و اقتدار به پیش می‌رود.

همچنین به مناسبت 35 سالگی انقلاب اسلامی، پرسنل و فرماندهان پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک به همراه همسران و فرزندانشان برای شرکت در جشن انقلاب به سالن اجتماعات پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک واقع در محوطه این پایگاه رفتند.

اجرای تردستی با برنامه جذاب و دیدنی از سوی یک زوج کرجی، اجرای نمایش، اجرای مسابقه با حضور پنج تن از پرسنل آذری‌زبان، گیلکی‌زبان، لر زبان و فارس‌زبان، انجام حرکات روبیک از سوی یک دانش‌آموز 16 ساله، اجرای حرکات رزمی کاراته و تجلیل از نفرات برتر شرکت‌کننده در مسابقات مختلف از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

لازم به ذکر است، در دهه فجر امسال از سوی بالگردهای پایگاه هوانیروز شهید جواد امینی شهرستان آبیک علاوه بر گلباران گلزار شهدای شهر آبیک در روز پنج‌شنبه 17 بهمن ماه، در روز سه‌شنبه 22 بهمن در مراسم راهپیمایی نیز بر سر مردم شهرستان آبیک و شهرستان قزوین گل ریخته شد و شور و نشاط خاصی به راهپیمایی بخشیده شد.

انتهای پیام/77006/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول