اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نبویان در فریمان اعلام کرد

رفع یک‌چهارم تحریم‌ها طی 20 سال بر اساس توافقنامه ژنو

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در گام نهایی توافقنامه ژنو قید شده که تحریم‌ها در طولانی مدت برداشته می‌شود که «عراقچی» مدت آن را 20 سال اعلام کرده است.

رفع یک‌چهارم تحریم‌ها طی 20 سال بر اساس توافقنامه ژنو

به گزارش خبرگزاری فارس از فریمان، سیدمحمود نبویان صبح امروز در نخستین یادواره شهدای هسته‌ای در جمع اقشار مختلف مردم و مسئولان فریمان اظهار کرد: شهدای هسته‌ای با همت خود استقلال و عزت را به کشور دادند.

وی اذعان کرد: جمهوری اسلامی ایران در مسئله هسته‌ای الگو شده و من کاملاً می‌دیدم که اساتید دانشگاهی کشورهای اسلامی به طور دقیق موفقیت‌های کشور ما را تحت نظر داشتند.

نبویان گفت: موفقیت‌های هسته‌ای بسیار غرورانگیز بوده و اوج عزت آن این است که در برابر ابرقدرت‌ها ایستادگی کنیم.

وی با بیان اینکه به آمریکا چه ربطی دارد که در مسئله هسته‌ای ما دخالت می‌کند، اظهار داشت:‌ دانشمندان، دستگاه‌های مورد استفاده، معادن و ... همه متعلق به ایران است و در این شرایط چرا باید آمریکا در مسئله هسته‌ای و غنی‌سازی دخالت کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم ما باید بدانند که در این توافق چه داده‌ایم و چه به دست آورده‌ایم، گفت: مردم باید به طور کامل مذاکرات و اظهارات طرفین را نظاره‌گر بوده و با آگاهی روند مذاکرات را دنبال کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در توافقنامه ژنو تعهد داده‌ایم که کل مواد به دست آمده از غنی‌سازی 20 درصد را نابود کرده و پیشرفتی نیز در تاسیسات غنی‌سازی نظنز انجام نشود، خاطرنشان کرد: در نطنز حدود 16 هزار سانتریفیوژ داریم که نیمی از آنها فعال است.

به گفته وی، در واقع تعهد داده‌ایم که حتی یک سانتریفیوژ دیگر به این تعداد اضافه نشود، همچنین پیشرفتی نیز در راکتور اراک نداشته باشیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: مسئله دیگر در این توافقنامه بحث نظارت است؛ در واقع سه نوع نظارت وجود دارد که شامل نظارت سرزده با اطلاع، سرزده بی‌اطلاع و نوع سوم که در پروتکل الحاقی نیز قید شده نظارت توسط کاخ سفید بر تمام بخش‌های هسته‌ای توسط دوربین است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در مقابل، قرار شده تحریم جدیدی علیه ایران وضع نشود، فروش نفت نیز در حدی باشد که آنها تعیین می‌کنند.

وی افزود: از 100 میلیارد دلار پول بلوکه شده ایران ابتدا قرار شد 8 میلیارد دلار به صورت اقساط داده شود که این رقم در روزهای اخیر به 4 میلیارد و 200 میلیون دلار رسیده است.

نبویان گفت: از محل پول‌های بلوکه شده باید بدهی‌ به سازمان ملل و 400 میلیون دلار بدهی به دانشگاه‌های خارج نیز پرداخت شود، در گام نهایی نیز آمده که تحریم‌ها در طولانی مدت برداشته می‌شود که «عراقچی» مدت آن را 20 سال آن هم یک چهارم از کل تحریم‌ها اعلام کرده است.

انتهای پیام/2202/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول