اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس:

ابتکار نمی‌تواند در مورد انتقال آب ارس مخالفت کند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر رئیس سازمان محیط زیست گفت: ایشان چه کاره هست که در مورد انتقال آب ارس اظهار نظر و یا مخالفت کند.

ابتکار نمی‌تواند در مورد انتقال آب ارس مخالفت کند

محمد حسن‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: مشخص نیست خانم ابتکار و یا سازمان محیط زیست چه مسئولیتی در این طرح یا پروژه دارند که در رابطه با آن اظهار نظر می‌کنند.

وی به ابتکار یادآور شد: طرح انتقال آب ارس دارای مصوبه و ردیف است و سازمان محیط زیست حق دخالت و یا اظهار نظر در مورد آن را ندارد.

معصومه ابتکار هفته گذشته در جلسه کار گروه نجات دریاچه ارومیه در تبریز با بیان اینکه سازمان محیط زیست با طرح انتقال آب ارس به دریاچه ارومیه مخالف است، اظهار کرد: به دلیل نبود ارزیابی‌های لازم و کافی، این سازمان با انتقال آب رودخانه ارس به دریاچه ارومیه مخالف است و به همین  علت تاکنون این سازمان با این طرح موافقت نکرده است.

وی انتقال آب مجازی به حوضه دریاچه ارومیه را مناسب ندانست و بیان کرد: این طرح علاوه بر اینکه دستاوردهای اقتصادی ندارد به بخش کشاورزی منطقه نیز زیان‌رسان خواهد بود.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه نتایج مطالعات کارشناسان طرح ملی احیای دریاچه ارومیه تا خرداد اعلام می‌شود.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی گفت: روش اجرا و نحوه توزیع سبد کالا دلیلی برای شادی دشمنان شد.

محمد حسن‌نژاد افزود: ذات موضوع و توزیع اقلام مورد نیاز مردم و حمایت از اقشار کم درآمد جامعه مورد تایید و حمایت همه است اما اینکه این حمایت با چه روش و راهکاری انجام شود باید مورد ارزیابی و بازنگری قرار می‌گرفت.

در چند روز گذشته سبد کالایی و نحوه توزیع آن حرف و حدیث‌های فراوانی را در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت و علامت‌های سئوال متعددی را در ذهن تداعی می‌کرد تا جایی که ایجاد صف‌های طویل در جلوی مراکز توزیع، نحوه گزینش افراد برای دریافت این سبد حمایتی، اقلامی که در این سبد کالایی جای خوش کرده‌اند، ملاک نبودن تعداد افراد یک خانوار بطوری که این سبد برای یک خانواده 6 نفره به همان اندازه و تعداد اختصاص یافته و برای یک خانواده 2 نفره هم در همان کیفیت و اندازه تعلق گرفته است.

متاسفانه نحوه توزیع این سبد نیز دست آویزی برای رسانه‌های خارجی شد و آنها با بهره‌گیری از نحوه توزیع، از آن بهره‌برداری رسانه‌ای کرده و برای تضعیف نظام استفاده کردند.

حسن‌نژاد: کارگران کارخانه «تبریز کف» به حق قانونی خود می‌رسند

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس گفت: هیچ چیز بالاتر از قانون نیست و به عنوان وکیل این مردم، کارگران کارخانه «تبریز کف» را به حق قانونی خود می‌رسانم.

حسن‌نژاد اظهار کرد: اگر گزارشاتی که امروز به بنده اعلام شد مبنی بر برخی اتفاقاتی که روز پنجشنبه رخ داده صحت داشته باشد، کارگران کارخانه «تبریز کف» مطمئن باشند در مجلس شورای اسلامی نسبت به طرح پرسش از وزیر کشور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام خواهم کرد.

وی در ادامه افزود: به مسئولان استانی هم دست مریزاد می‌گویم، به جای اینکه مشکلات این مردم را در دهه مبارک فجر حل کنند، دست روی دست گذاشته‌اند و متاسفانه هیچ گرهی از مشکلات این کارگران باز نمی‌کنند.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس در خصوص وضعیت شرکت «تبریز کف» گفت: شرکت تبریز کف مشکلاتی داشت که از جمله آنها می‌توان به بدهی به شرکت‌های آب، برق و گاز اشاره کرد که این مشکل‌ها با پیگیری حل شد اما مدیرعامل این شرکت درخواست مبلغی در حدود 2 میلیارد تومان نیز داشت که مشکلات کارگران را حل کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده و حدود 30 ماه است این کارگران حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌اند.

وی در ادامه افزود: کارگران شرکت تبریز کف مطمئن باشند به عنوان وکیل قانونی آنها پیگیر مشکل هستم.

حسن‌نژاد تصریح کرد: هیچ چیز بالاتر از قانون نیست و تا آخرین لحظه حل این مسئله در کنار این کارگران زحمتکش، شریف، پرتلاش و صبور خواهم بود.

بر اساس این گزارش، نزدیک به 280 کارگر کارخانه «تبریز کف» در مرند حدود یک سال است حقوق عقب افتاده دارند.

انتهای پیام/60001/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول