اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پارلمانی رئیس جمهور:

توسعه سیستان و بلوچستان با تکیه بر بودجه‎های دولتی محقق نمی‌شود

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: توسعه سیستان و بلوچستان با تکیه بر بودجه‎های دولتی محقق نمی‌شود و باید از فرصت‎های سرمایه‎گذاری بیش از پیش استفاده شود.

توسعه سیستان و بلوچستان با تکیه بر بودجه‎های دولتی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت الاسلام مجید انصاری سه شنبه  شب در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: وحدت مردم در این استان به گونه‎ای است که هیچ گونه محرومیتی در سیستان و بلوچستان حس نمی‎شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به آیات قرآن افزود: خداوند در قیامت انسان را به عنوان خلیفه خود در زمین مورد بازخواست قرار می‎دهد و از انسان خواهد پرسید که برای آبادانی زمین چه اقدامی انجام داده است.

این مسئول گفت: محرومیت‎های سیستان و بلوچستان قابل قبول است، توسعه استان نباید با تکیه بر بودجه‎های دولتی صورت بگیرد و باید از فرصت‎های سرمایه‎گذاری در استان برای پیشرفت برنامه‎ها استفاده شود.

وی اذعان داشت: مسئولان در سطح استانی باید ظرفیت‌های بالقوه را شناسایی و بهترین استفاده را از این موقعیت‌ها به نفع اقتصاد کشور بکنند و زمینه جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی را بوجود بیاورند.

انصاری در ادامه گفت: شورای مالی معین با اعضای خلاق و نظریه پرداز در استان تشکیل شود و پیشنهادات اساسی آنان برای توسعه موقعیت‌های مختلف اقتصادی مورد بررسی قرار بگیرد تا فضای کاذب و امنیتی استان از بین برود.

وی برای ارائه بهتر خدمات به نقاط دوردست استان گفت: پراکندگی روستایی استان سبب شده تا شاخص‌های خدماتی در استان از نرم واقعی خود فاصله بگیرند، قطب‌های خاص سرمایه‌گذاری باید در استان تشکیل شود و امتیازات ویژه‌ای به آنان اختصاص یابد تا خدمات رسانی دولت به صورت هدفمند و به سهولت انجام پذیرد.

وی گفت: آموزش عالی و دانشگاهی باید به سمت بومی گرایی سوق پیدا کند و دانشجوی بومی در دانشگاه‌های استان پرورش داده شوند.

انتهای پیام/75004/ک20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول