اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته مباحث 14 و 16 مقررات ملی ساختمان مطرح کرد

ایمنی، بهداشتی و مدیریت منابع 3 ضلع مهم در ساختمان‌سازی

دبیر کمیته مباحث 14 و 16 مقررات ملی ساختمان گفت: شعار ساختمان‌سازی نظام مهندسی باید امن، بهداشتی و توأم با آسایش و مدیریت هزینه‌ها و منابع ملی باشد تا با تحقق این مهم بتوان ساختمانی با کیفیت مطلوب در کشور احداث کرد.

ایمنی، بهداشتی و مدیریت منابع 3 ضلع مهم در ساختمان‌سازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، شهرام دلفانی امشب در همایش صنعت تأسیسات مکانیک استان قزوین که در سالن اجتماعات سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری این همایش موجب شناخت مهندسان نسبت به یکدیگر می‌شود.

وی افزود: همچنین با افزایش این برنامه‌ها ارتباط و آشنایی مهندسان نسبت به قوانین و مقررات ارتقا می‌یابد و می‌توان با تحقق این مهم به نتایج مطلوبتری در صنعت ساختمان رسید.

دبیر کمیته مباحث 14 و 16 مقررات ملی ساختمان ابراز داشت: خدمات و تلاش‌های افراد صاحب نظر تاسیسات در صنعت ساختمان و انگیزه مهندسان جوانتر باید در راستای ساختن ساختمانی توام با بهداشت باشد تا ایمنی در ساخت ساختمان‌ها ارتقا یابد.

این مسئول با بیان اینکه یک بند از مقررات ملی در سایت گذاشته و از جامعه مهندسان خواسته شد نقطه نظرات خود را درباره این بند بیان کنند، ابراز داشت: متأسفانه تعداد اندکی از آنان نظر خود را اعمال کردند که این وضعیت مطلوب نبود.

وی ادامه داد: این مطلب بیانگر گسسته بودن ارتباط مهندسان است که باید این ارتباط بیش از گذشته تقویت شود چراکه مقررات ملی ابزار محدود کننده نیست بلکه می‌خواهد کیفیت ساخت و سازها را در کشور افزایش دهد.

دلفانی با بیان اینکه مقررات ملی ساختمان باید ساده، سریع، شفاف و عملی باشد، اظهار داشت: در هر بندی از قانون که به این صورت وضع نشده باید مهندسان با ایجاد ارتباط خوب با یکدیگر نظرات خود را پیرامون قوانین غیر شفاف به مقررات ملی ساختمان بدهند تا در اصلاح آن اقدامات لازم صورت گیرد.

رئیس بخش تأسیسات مرکز تحقیقات راه و شهرسازی بیان کرد: برخی از بندهای مقررات ملی ساختمان در تضاد یکدیگر هستند که باید این مشکل را به نحو مطلوبی برطرف کرد تا بیشتر مشکلات در صنعت ساختمان برطرف شود.

دبیر کمیته مباحث 14 و 16 مقررات ملی ساختمان با اشاره به اینکه متاسفانه سازمان‌های دولتی تعامل سازنده با هم ندارند، بیان کرد: باید موانع موجود در تشکیل این روابط از بین برود تا مهندسان بتوانند موفق‌تر عمل کنند.

دلفانی خاطرنشان کرد: مقررات ملی ساختمان مجموعه‌ای از ضوابط فنی و اجرایی و حقوقی لازم‌الاجرا و طراحی، نظارت و اجرای عملیات ساختمانی است که به منظور تامین ایمنی، بهره‌وری مناسب، آسایش، بهداشت و صرفه اقتصادی فرد و جامعه وضع می‌‌شود.

رئیس بخش تأسیسات مرکز تحقیقات راه و شهرسازی عنوان کرد: مقررات ملی ساختمان به عنوان تنها مرجع فنی و اصل حاکم در تشخیص صحت طراحی، محاسبه، اجرا، بهره‌برداری و نگهداری ساختمان‌ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری، عمومی و نظایر آن بوده و در سراسر کشور الزامی است.

این مسئول یادآور شد: مقررات ملی ساختمان مجموعه قوانینی برای اطمینان از ایمنی، بهداشت و بهره‌دهی مناسب و حفظ سرمایه‌های ملی در راستای حمایت از مردم به عنوان بهره‌برداران ساختمان‌ها بوده که توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان کنترل و نظارت می‌شود.

انتهای پیام/77009/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول