اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مهمترین رویدادهای امنیتی افغانستان:

کشته و زخمی شدن 15عضو طالبان/ زخمی شدن 3 کودک در شرف افغانستان

کشته و زخمی شدن 15شبه‎نظامی طالبان در ولایت هلمند، زخمی شدن 3 کودک، دستگیری 2 سارق و یک قاچاقچی مواد مخدر و دستگیری 24 شبه نظامی طالبان از رویدادهای مهم امنیتی افغانستان هستند.

کشته و زخمی شدن 15عضو طالبان/ زخمی شدن 3 کودک در شرف افغانستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی والی ولایت «هلمند» در جنوب افغانستان با انتشار اطلاعیه‌ا‎ی اعلام کرد که در نتیجه درگیری نیروهای امنیتی افغان با شبه‎نظامیان طالبان در منطقه «نهرسراج» این ولایت 3 شبه‎نظامی کشته و هفت نفر دیگر زخمی شدند.

براساس اطلاعیه، این درگیری با حمله شبه‎نظامیان طالبان به کاروان امنیتی پلیس اتفاق افتاد.

دستگیری 2 دزد و یک قاچاقچی مواد مخدر در شمال افغانستان

«عبدالرحمن رحیمی»، فرمانده امنیتی پلیس ولایت «بلخ» در شمال افغانستان در تماس با رسانه‎ها گفت که نیروهای امنیتی افغان 2 دزد و یک قاچاقچی مواد مخدر را همراه با مقداری حشیش در این ولایت دستگیر کردند.

به گفته رحیمی،این افراد زمانی دستگیر شدند که قصد دزدی یک خودرو  را داشتند.

دستگیری 18 شبه‎نظامی طالبان در افغانستان

دفتر مطبوعاتی وزارت کشور افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که در نتیجه عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان در ولایت‎های «ننگرهار»، «کنر»، «کاپیسا»، «قندوز»، «قندهار»، «ارزگان»، «میدان وردک»، «لوگر»، «غزنی»، «پکتیکا»، «پکتیا» و «هرات» در 24 ساعت گذشته پنج شبه‎نظامی طالبان کشته، چهار نفر زخمی و 18 نفر دیگر دستگیر شدند.

بر اساس این اطلاعیه، 46 حلقه مین و مقداری مواد منفجره و جنگ افزار سبگ و سنگین از ولایت‎های «ننگرهار»، «دایکندی»، «قندهار»، «ارزگان»، «غزنی»، «خوست» و «هلمند» نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

زخمی شدن 3 کودک در شرق افغانستان

«محمد انور»، فرمانده امنیتی پلیس منطقه «حصه اول» ولایت «کاپیسا» در شرق افغانستان در تماس با رسانه‎ها اظهار داشت که 3 کودک در اثر انفجار یک سرگلوله بمب در محله «کوهستان» این ولایت زخمی شدند.

به گفته وی، انفجار زمانی اتفاق افتاد که این کودکان در محله «تاج خان خیل» با سرگلوله بمب مشغول بازی بودند.

دستگیری 6 شبه نظامی طالبان در شمال افغانستان

«غلام مصطفی محسنی»، فرمانده امنیتی پلیس ولایت «قندوز» در شمال افغانستان در تماس با رسانه‎ها گفت که در نتیجه عملیات نیروهای امنیتی افغان در محله «زرخرید» ولایت قندوز شش شبه‎نظامی طالبان دستگیر شدند.

به گفته محسنی، این افراد از خاک پاکستان وارد ولایت قندوز شده است که در این عملیات مقدار زیاد جنگ افزار نیز به دست نیروهای امنیتی افغان افتاده است.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول