اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز تشریح کرد

توطئه‌های دشمنان اسلام برای جلوگیری از پیشرفت ایران

استاندار البرز گفت: امروز تلاش دشمن بر انفعال و بی‌تفاوت کردن جوانان و آحاد مختلف جامعه تمرکز یافته و می‌کوشد جامعه همگرای کنونی را به جامعه ای واگرا و مسئولیت گریز تبدیل نماید.

توطئه‌های دشمنان اسلام برای جلوگیری از پیشرفت ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز متن کامل سخنان سید طاهر طاهری عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز در جمع راهپیمایان کرجی به این شرح است:

آنچه در بهمن 57 با هدایت‌گری خمینی کبیر (ره) و مجاهدت مردم و مؤمن و از جان گذشته در این کشور به سرانجام رسید، متفاوت با جنبش‌های رفرمیک و انقلاب‌هایی بوده که در طول تاریخ به وقوع پیوسته است. چرا که نهضت نورانی امام (ره)، منطبق با تعالیم حیات بخش و انسان‌ساز اسلام و برخاسته از بنیان‌های فکری است که "سیاست" و " قدرت" را ابزار رسیدن به "عدالت" و تحقق حقوق فردی و اجتماعی قلمداد می‌کند.

واقعیت این است که انقلاب اسلامی ایران از نظر شکل و محتوا به طور کامل متفاوت با سایر انقلاب‌های جهان بوده و این تمایز ماهوی نیز دشمنان را در رسیدن به اهداف  شوم خود ناکام گذاشته است.

در میان فاکتورهای تعیین کننده در وقوع انقلاب اسلامی، نقش "رهبری" و "مردم" از پایه‌ای‌ترین و استراتژیک‌ترین عوامل محسوب می‌شود.

2 عامل مؤثری که در نصرت، صیانت و تداوم انقلاب اسلامی تا به امروز نقش داشته، مفاهیم انفکاک ناپذیر"جمهوریت" و "اسلامیت" نظام است و امروز هر حرکتی در جهت حذف هر یک از این مؤلفه ها عملی خائنانه و معارض با آرمان‌های متعالی خمینی کبیر (ره) و همسو با دشمنان عنود و قسم خورده این ملت ارزیابی می‌شود.

از این رو مشروعت در نظام اسلامی در تلاقی حکیمانه فهم ملت و هدایت رهبری فقیه، تجلی یافته و الگویی تمام عیار از مردم سالاری دینی را به تصویر می‌کشد.

حضرت امام (ره) در بستر و مجرای اجتماعی و با انگیزه الهی، اهداف سیاسی خویش را تعقیب و پیگیری نمود و این اعتبار همواره بر نقش ممتاز مردم تأکید و تکیه فراوان داشت.

امام (ره) در عصر رونق ایسم‌های الحادی و مادی، با تعریفی جامع و تحول گرا از اسلام، در پی‌ریزی و پایه‌گذاری حکومت الهی و برگرفته از آموزه‌های قرآنی و تعالیم دینی همت گماشت و "سیاست اخلاقی" را جایگزین "اخلاق سیاسی" کرد و حتی در جریان مبارزه و دفاع از اسلام و انقلاب هرگز حاضر به خروج از دایره اخلاق، انصاف و عدالت نشد، به طوری که هنری کسینجر، مشاور رئیس جمهوری آمریکا در دهه 70 اعتراف می‌نماید: "دشمنی آیت‌الله خمینی با غرب برگرفته از تعالیم الهی او بود و او در دشمنی خود نیز خلوص نیت داشت."

بی تردید یکی از وجوه اصلی ممیزه انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها و مکاتب، رویکرد به قدرت به عنوان رکن رکین حکومت است و حضرت امام (ره) فارغ از چارچوب‌های تعریف شده قدرت و سیاست در نظام‌های غیر الهی ، گفتمان اخلاق، عدالت و معنویت را به عنوان تنها راه علاج و سعادت بشری امروز به طور عملی به عرصه قدرت و سیاست کشاند، که بی شک مهمترین راز و رمز دشمنی با انقلاب اسلامی نیز در این نکته نهفته است که در گستره اخلاق، معنویت و عدالت، مجال جولان قدرت‌های فاسد، ظالم و چپاول‌گر وجود نخواهد داشت.

بنابراین این تز صدور انقلاب اسلامی بر خلاف برخی تصورات، نه مداخله سیاسی در امور سایر ملت‌ها و دولت‌ها، که بازگشایی زبان مشترک و حلقه مفقوده دنیای ستم امروز یعنی اخلاق، معنویت و عدالت که در آستانه قرن بیست و یک و سیطره قدرت‌های ستمگر و زورگو، از حنجره شخصیت الهی و سیاستمداری حکیم آن چنان تراوید که نور امید را در جان‌های خسته از ستم، شعله ور ساخت و امروز با گذشت 35 بهار از وقوع انقلاب اسلامی در ایران شاهد الگوگیری بسیاری کشورها و ملت ها از این نهضت بزرگ و الهی در این مبارزه با سردمداران مستبد و ستمگر در اقصی نقاط دنیا هستیم.

در اندیشه ناب حضرت امام (ره) جذب قدرت با دفع ملکات انسانی و اخلاقی به طور مطلق سازگار نبوده و آن شخصیت بی نظیر تاریخ معاصر حتی در مواجهه با مخالفان و دشمنان از صراط عدل و عقل و حکمت گریز نیافت، نقل است در کمتر از یک ساعت پس از علنی شدن خبر انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در تیرماه 60 و در اوج التهابات روحی ناشی از شهادت جمع کثیری از یاران صدیق انقلاب که در رأس آنان شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی قرار داشت، به مرحوم حاج سیداحمد آقا ابلاغ می‌کنند تا ضمن تماس با مسئولان زندان اوین، از آنان بخواهد تا با کنترل کنش‌های احساسی، از هرگونه بدرفتاری با محبوسین و محکومین نفاق پرهیز کنند! آری! این دست معجزه‌های اخلاقی، امام (ره) را در تاریخ جاودانه و بهمن را مبارک ساخته است.

ظرف وجودی اندیشه و شخصیت جمع الاضدادی امام (ره) به تعبیر متفکر شهید استاد مطهری که شهید راه اندیشه و سمبل ستیز با جهل است، آنچنان وسیع و گسترده می‌نماید که همه سلیقه‌ها و نگرش‌ها را در خود جذب می‌کند و این منشاء عظیم خرد و تفکر، در ذات خود داوم و استحکام یک انقلاب را به همراه دارد و مقاومت ملتی را در برابر سیل  حوادث تضمین می‌کند. گویای این واقعیت، حوادث متعددی است که هر یک برای فروپاشی انقلابی نوخاسته کفایت می‌کند.

این جامع اندیشی که از آبشار بلند آگاهی و دانایی امام (ره) جریان یافت، سلیقه‌های سیاسی مختلف و نحله‌های فکری را در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، در امتداد هدفی واحد قرار می‌دهد و در جنگ تحمیلی، فتوحات عظیم به دست جوانانی رقم می‌خورد که به برکت انفاس قدسی امام عزیز، تمایلات زمینی را وا می‌نهد و در ادراک عشق حقیقی، از هستی خویش نیز در می‌گذرند که جز در صدر اسلام و حماسه بزرگ عاشورا، تاریخ نمونه دیگری سراغ ندارد.

این اندیشه متعالی و مترقی امام (ره) بود که بهمن را مبارک کرد.

در ظرف بینش و نگرش امام (ره)، انقلاب شکوفا شد و بهمن در بیست و دومین سپیده خود، شکفت و شکوفه پیروزی داد و مبارک گردید.

در باور و بینش توحیدی امام (ره) "تکلیف اجتماعی" تعطیل پذیر نیست و چه بسا با استناد به برخی آیات و منابع روایی، مقبولیت عبادات فردی را در گرو عمل به "مسئولیت اجتماعی" بر می‌شمرد و این مهم باید در زمره مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی تلقی شود.

امروز به مدد انقلاب اسلامی و جانفشانی مردم آگاه و فهیم و درایت رهبر معظم انقلاب، شاهد رشد و پیشرفت در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و نظامی هستیم.

امروز تلاش دشمن بر انفعال و بی تفاوت کردن جوانان و آحاد مختلف جامعه تمرکز یافته و می‌کوشد جامعه همگرای دیروز را به جامعه‌ای واگرا و مسئولیت گریز تبدیل نماید.

بنابراین بر همه نخبگان، عالمان دینی و دلسوزان نظام است که با  بهره‌گیری از ظرفیت‌های مغفول مانده و قابلیت‌های سرشار دینی و انقلابی در بستری معقول و منطقی و با رویکردی واقعی و متناسب با تحولات دنیای مدرن، باور رسیدن به قلل تعالی و ترقی را در نسل جدید بارور نمایند، چرا که باور و انگیزه مؤمنانه در طول 3 دهه گذشته گره‌گشای واقعی نظام اسلامی و رسیدن به افتخارات فراوانی در زمینه های گوناگون شده است که از آن جمله می‌توان به توفیقات جوانان و متخصصان دلسوز این کشور در نیل به فناوری های نوین (دانش هسته‌ای، نانو تکنولوژی، تجهیزات پیشرفته ی نظامی و غیره) اشاره کرد.

به فضل الهی در طول 35 سال گذشته، همراهی مؤمنانه و انگیزشی آحاد مردم با نظام اسلامی و صیانت از آرمان‌های ارزشمند آن که با خون پاک و مطهر بهترین بندگان برگزیده خدا و پیوندی ناگسستنی یافته است، تمامی توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان نظام را نقش بر آب نمود و با حضور آگاهانه و پر شور و شعور در صحنه های مختلف دفاع از انقلاب، تصویر عینی و روشنی از وفاداری عمیق به آرمان‌های اصیل انقلاب و امام را در تاریخ ثبت و ضبط کرده‌اند که انتخابات حماسی 24 خرداد سال جاری، مصداق بارز حماسه پر شکوه مردمی و منبعث از شعور و آگاهی یک ملت با ایمان محسوب می‌شود.

دولت تدبیر و امید که محصول اعتقاد و درک سیاسی ملت بزرگ ایران است، در شرایط پیچیده جهان امروز، در بستر اندیشه و خرد و درک واقعیت‌های نظام بین الملل و با اتکا به حضرت حق و اتکا به مردم مومن و انقلابی، عزم خود را در توسعه و پیشرفت کشور و پیگیری حقوق ملت در چارچوب دیپلماسی واقع گرا و تعقل محور در تمامی زمینه‌ها و به خصوص در زمینه روند مذاکرات ‌انرژی هسته‌ای جزم نموده و با بهره‌گیری از رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب و تشکر حضرتشان از تیم مذاکره کننده و تدابیر ریاست جمهوری اسلامی دکتر حسن روحانی، تمامی ظرفیت‌های خود را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم به کار گرفته است.

در این رهگذر، استان البرز با برخورداری از توان و استعدادهای گوناگون در عرصه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی علمی، هنری و غیره نقش بسیار موثری در رشد و توسعه در مقیاس ملی و محلی داشته و تمام مساعی مسئولان استان نیز بر آن است تا با استفاده از این قابلیت‌ها، شرایط زندگی و شادی مردم عزیز منطقه را با شکوفایی اقتصادی تسهیل نمایند که امیدواریم با عنایت خاصه الهی و همدلی و همگامی مردم و مسئولان، این مهم در آیندهای نزدیک تحقق عینی و عملی یافته و امید مردم در چرخه تدبیر مسئولان نظام به شایستگی به بار نشیند.

انتهای پیام/2302/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول