اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حامد کرزی «کابل» را به مقصد «آنکارا» ترک کرد

رئیس جمهور افغانستان امروز (سه شنبه) برای شرکت در نشست 3جانبه سران افغانستان، پاکستان و ترکیه عازم «آنکارا» شد.

حامد کرزی «کابل» را به مقصد «آنکارا» ترک کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار اطلاعیه‎ای اعلام کرد که «حامد کرزی»، رئیس جمهور افغانستان امروز (سه‎شنبه) در راس هیئتی عالیرتبه دولتی، برای شرکت در نشست 3جانبه افغانستان، پاکستان و ترکیه عازم آنکارا شد.

براساس این اطلاعیه، رئیس جمهور افغانستان در این سفر در مورد روابط 2 جانبه افغانستان و ترکیه با «عبدالله گل»، رئیس جمهور و «رجب طیب اردوغان»، نخست وزیر ترکیه نیز گفت‎وگو می‌کند.

در اطلاعیه آمده است که «ضرار احمد عثمانی»، وزیر امور خارجه، «بسم الله محمدی»، وزیر دفاع ملی، «صلاح الدین ربانی»، رئیس شورای عالی صلح، «رنگین دادفر سپنتا»، مشاور امنیت ملی، «رحمت الله نبیل»، سرپرست ریاست امنیت ملی افغانستان و دیگر مقامات دولتی در این سفر حامد کرزی را همراهی می‎کنند.

این هشتمین نشست کشورهای افغانستان، پاکستان و ترکیه است که برای 3 روز در آنکارا برگزار خواهد شد و در مورد صلح و باز شدن دفتر طالبان در عربستان سعودی نیز رایزنی انجام خواهد شد.

به نظر می‎رسد، این بار ترکیه با میانجیگری در مسائل افغانستان و پاکستان، بدنبال گشایش دفتر طالبان در عربستان سعودی است.

سال گذشته نیز آمریکا با میانجیگری افغانستان و پاکستان دفتر طالبان را در «دوحه»، پایتخت قطر گشود که به نتیجه‎ای نرسید.

چندی پیش نیز روزنامه «نیویورک تایمز»، چاپ آمریکا در یکی از شماره‎های خود نوشته بود که دولت افغانستان از 3 ماه به اینسو گفت‎وگوهای صلح با طالبان را به صورت مخفیانه آغاز کرده است که سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان نیز آن را تأیید کرد.

به نظر می‎رسد، گفت‎وگوهای صلح حامد کرزی با طالبان به نتیجه رسیده باشد و چنانچه گشایش دفتر طالبان در عربستان سعودی به صورت عملی اعلام شود، احتمال موفقیت روند صلح این کشور وجود دارد.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول