اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرستان مهر:

شهرستان مهر بین 6 شهرستان فارس دارای کمترین اعتبارات نفت و گاز است

فرماندار شهرستان مهر گفت: با وجود استقرار پالایشگاه گاز پارسیان در این شهرستان بین 6 شهرستان استان فارس، فقط 2 درصد اعتبارات نفت و گاز به مهر اختصاص داده می‌شود.

شهرستان مهر بین 6 شهرستان فارس دارای کمترین اعتبارات نفت و گاز است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهر، سیدمحمد موسوی پیش از ظهر امروز در مراسم پایانی راهپیمایی 22 بهمن این شهر اظهار کرد: رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مردم نقش اساسی در شکل‌گیری و به ثمر نشستن انقلاب اسلامی داشته است.

وی گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس و دوران‌های سخت 35 سال انقلاب اسلامی حضور مردم باعث شد که این انقلاب روز به روز مستحکم‌تر و تواناتر به پیش برود و آنچه امروز به دست آورده‌ایم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی  و خون شهدایی بوده که در این مسیر جانفشانی کرده‌اند.

این مسئول با بیان اینکه پیش از انقلاب مردم این منطقه به صورت فعالانه و آگاهانه در شکل‌گیری انقلاب در دوران‌های غربت حضرت امام خمینی(ره) در کنار ایشان بوده‌اند، ادامه داد: بیت حضرت آیت‌الله مهری در کویت در دوران غربت امام راحل مأمن این بزرگوار بوده، همچنین این شهرستان حداقل در مناطق جنوبی بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و نظام کرده است.

وی با اشاره به نقش تعیین کننده مردم در تصمیم‌گیری‌های کشور اضافه کرد: پیش از انقلاب اسلامی مردم هیچ نقشی در مدیریت کشور نداشتند اما امروز به برکت این نظام مقدس، مردم در انتخاب وکلای خود و رئیس جمهور به صورت مستقیم و انتخاب رهبری نیز به طور غیرمستقیم نقش تعیین کننده‌ای را ایفا می‌کنند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خدمات انجام شده در دولت‌های گذشته تصریح کرد: امروز وضعیت خوبی برای پیشرفت منطقه فراهم شده و امید است با تلاش و همت استاندار بومی و فرهیخته بسیاری از مشکلات دیگر این شهرستان برطرف شود.

فرماندار شهرستان مهر اضافه کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی شهرستان مهر در همسایگی پایتخت اقتصادی کشور، این شهرستان می‌تواند دروازه ورود استان فارس به خلیج فارس و دریا باشد.

نماینده عالی دولت در شهرستان مهر تصریح کرد: طرح جامع 20 ساله این شهرستان در حال آماده‌سازی است تا براساس این سند چشم‌انداز بدانیم که در آینده به چه سمتی می‌خواهیم حرکت کنیم.

این مسئول با بیان اینکه شهرک صنعتی مهر در 10 سال گذشته بنا به دلایلی غیرفعال بوده است، اضافه کرد: امروز دو پروژه در این شهرک کلنگ‌زنی شده است که با بهره‌برداری از آنها می‌توانیم به نوعی سطح بیکاری در این شهرستان را کاهش دهیم.

موسوی در ادامه در مورد اعتبارات شهرستان مهر خاطرنشان کرد: مابین 6 شهرستان فارس که اعتقاد من این است باید دارای بیشترین سهم باشیم فقط دو درصد اعتبارات به این شهرستان اختصاص داده شده است.

وی اضافه کرد: از پیشرفت و آبادانی هر یک از مناطق مهر و لامرد خوشحال می‌شویم و انتظارمان این است که در مقابل نیز این‌گونه باشد. 

موسوی در مورد پروژه اتان‌گیری گفت: نماینده مجلس در این زمینه و در بسیاری از موارد کمک کرده است و امیدواریم در بحث اعتبارات نیز مساعدت کنند تا این اعتبارات به شهرستان مهر برگردد.

فرماندار شهرستان مهر با اشاره به اینکه این شهرستان از آلودگی‌های ناشی از پارس جنوبی و پالایشگاه پارسیان تاثیرپذیر است، ادامه داد: شهرداری‌های این شهرستان دارای کمترین اعتبارات هستند و همچنین بسیاری از روستاهای ما از امکانات ابتدایی نظیر آب محرومند که با تخصیص سهم تخصیصی آلایندگی پالایشگاه پارسیان و حتی پارس جنوبی بسیاری از مشکلات این روستاها رفع می‌شود.

به گزارش فارس، مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار مهر امروز همگام با مردم شهرهای ایران اسلامی با حضور پرشور و بی‌نظیر در راهپیمایی 22 بهمن امسال پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌های اخیر مقامات آمریکایی دادند.

انتهای پیام/2448/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول