اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس مجلس عنوان کرد

فاصله کم ایران برای قرار گرفتن در شمار 10 کشور برتر علمی جهان

نایب رئیس مجلس گفت: ایران به یمن پیشرفت‌هایی که در عرصه علمی داشته فاصله کمی برای قرار گرفتن در شمار 10 کشور نخست علمی جهان دارد.

فاصله کم ایران برای قرار گرفتن در شمار 10 کشور برتر علمی جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد پیش از ظهر امروز در جمع راهپیمایان 22 بهمن این شهر گفت: آینده جهان در اختیار مللی با جمعیت یا منابع بیشتر نیست بلکه ملت‌هایی حرف برای گفتن خواهند داشت که در عرصه علم و فناوری پیشرفت کرده باشند.

وی افزود: امروز ایران اسلامی در شمار هفت کشور پیشرفته از نظر تکنولوژی نانو و در شمار 20 کشور نخست از نظر علمی است و با همین شتاب به زودی در شمار 10 کشور نخست علمی جهان قرار می‌گیریم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در دوران پیش از انقلاب کمتر از 170 هزار دانشجو در کشور تحصیل می‌کردند و در بیمارستان‌ها پزشکان پاکستانی طبابت می‌کردند.

وی عنوان کرد: امروز جامعه دانشگاهی ما 20 برابر شده و با چهار میلیون و 500 هزار دانشجو ایران اسلامی را به یک دانشگاه بزرگ تبدیل کرده است.

نایب رئیس مجلس  شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما در سرعت و شتاب علم رتبه نخست را در جهان داریم و در سایه این شتاب توانسته‌ایم در عرصه پیشرفت‌های فناوری موفقیت‌های بزرگی را به دست آوریم.

وی عنوان کرد: دشمن تاب تحمل این پیشرفت را ندارد و از همین رو ایجاد خلل در حرکت پرشتاب توسعه علمی ایران را هدف خود قرار داده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید ایران باشکوه‌ترین وحدت را بین ملت‌های جهان به نمایش بگذارد، تصریح کرد: امروز تئوریسین‌های نظامی آمریکا اعلام می‌کنند که قدرت نظامی ایران در منطقه، توسعه قدرت نظامی آمریکا را مهار کرده است.

ابوترابی‌فرد ادامه گفت: راهبرد ساخت درونی قدرت مبتنی بر فطرت انسان و آموزه‌های دینی است که امام (ره) پیش روی ما نهاد.

وی ادامه داد: بشر اشتیاق به قدرت دارد و جوامع انسانی در سایه قدرت می‌توانند جایگاه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی خود را حراست کرده و استحکام دهند.

ابوترابی‌فرد افزود: جمهوری اسلامی از بدو تولد و از آغاز شکل‌گیری بر این اصل کلیدی تاکید داشته و در مسیر ساخت درونی قدرت گام برداشته است.

به گفته وی، نخستین اصل برای رسیدن به اقتدار درونی، عزم و اراده است و از این رو جوانان ما باید اهل عزم و اراده باشند.

وی تصریح کرد: برای ساخت قدرت ملی نیازمند عزم ملی هستیم و ملت بدون عزم در جغرافیای جهان جایگاهی ندارند.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: به این سبب است که قرآن کریم در آیه شریفه «واعتصموا به حبل‌الله» لزوم اتصال به ریسمان الهی را طرح می‌کند.

وی با بیان اینکه اصل دیگر برای دستیابی به اقتدار دانایی است، گفت: قرآن کریم با بیان «ولا تقف ما لیس به لک علم» مطرح کرده که اگر امری بر اساس مبانی مستحکم علمی استوار نشود، پایدار نخواهد بود و این دومین راهکار ساخت درونی قدرت در نظام اسلامی است.

ابوترابی‌فرد تصریح کرد: معرفت‌الله دیگر راهکار دستیابی به اقتدار اجتماعی است که انسان با اتکال به خداوند از یاری الهی بهره‌مند می‌شود به مصداق آیه شریفه «ان تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم» از امداد الهی در ثبات قدم بهره خواهد برد.

وی با اشاره به اینکه نظام مقتدر باید به آرامش و امنیت دست پیدا کند؛ گفت: فراهم آوردن ابزار دفاعی بر مبنای آیه شریفه «و اعدوا لهم ماستطعتم من قوه» از این رو در دستور کار دولتمردان جمهوری است.

ابوترابی‌فرد در این مراسم با تاکید بر لزوم اجرایی شدن اصول اقتصاد مقاومتی و پایان یافتن خام‌فروشی نفت و سایر محصولات، از مردم خواست که مجلس و دولت را در بهبود وضعیت تولید یاری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه مردم، مجلس شورای اسلامی و دولت همچنان با قوت از دانش هسته‌ای کشور محافظت می‌کنند، تصریح کرد: ایران همچنان هسته‌ای خواهد ماند.

انتهای پیام/2448/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول