اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر بهداشت:

بودجه سال 93 وزارت بهداشت حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بر اساس برنامه‌های ارائه شده، بودجه سال آینده این وزارتخانه حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد.

بودجه سال 93 وزارت بهداشت حداقل 10 درصد افزایش می‌یابد

  به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان سمنان از دانشکده پیراپزشکی سرخه بازدید کرد و به تشریح برنامه‌های ارائه شده برای افزایش بودجه سال 93 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت.

وی اظهار داشت: بر اساس برنامه‌هایی که در این حوزه ارائه شده و مباحث تخصصی مربوط به بودجه سال 93 کل کشور، پیش‌بینی می‌شود بودجه وزارت بهداشت در سال 93 بین 10 تا 15 درصد نسبت به سال جاری افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه افزایش بودجه این وزارتخانه به معنی خدمات‌رسانی بهتر به مردم و پوشش مشکلات موجود است، اظهار کرد: در روزهای اخیر بحث‌های متعددی در زمینه کاهش 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی بودجه بخش سلامت در محافل مختلف و رسانه‌ها مطرح شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: با رایزنی‌های صورت گرفته تصمیم بر این شد تا در این زمینه از طریق معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصمیمات لازم اتخاذ و اعلام شود.

قاضی‌زاده هاشمی در عین حال حذف این بودجه را از سرفصل اعتبارات وزارت بهداشت قطعی شده ندانست و گفت: این بودجه تا امروز هنوز حذف نشده است.

وی تصریح کرد: بخشی از اعتبار 2 تا 3 هزار میلیارد تومانی بخش سلامت به ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی و پاره‌ای از آن نیز به بیمه‌ها اختصاص یافته است که باید در جای خود هزینه شود.

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید حمایت‌های بیشتری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته باشند، گفت: امروز جامعه ایرانی به آرامش بیشتری نیاز دارد و در این راستا مسیری که دولت تدبیر و امید طی می‌کند، ادامه این راه برای آرامش بخشیدن به کشور است.

وی تصریح کرد: برآوردهای خوبی در حوزه بهداشت و درمان برای اختصاص بودجه به این وزارتخانه صورت گرفته است اما در هر شرایطی حمایت‌ها باید از این وزارتخانه بیشتر شود.

وی گفت: امروز اورژانس نیز در سراسر کشور دارای ناتوانی‌هایی بوده و نتوانسته است تمام کشور را به طور کامل پوشش دهد و باید تلاش کرد تا اورژانس بیش از گذشته تقویت شود.

انتهای پیام/2249/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول