اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار شهرضا:

ترویج تعالیم قرآنی از مهم‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی است

فرماندار شهرستان شهرضا گفت: ترویج تعالیم قرآنی از مهم‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی است.

ترویج تعالیم قرآنی از مهم‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سیدرضا عقدایی دوشنبه‌شب در همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم شهرستان شهرضا، اظهار داشت: قرآن کریم 1400 سال پیش به عنوان مظهر هدایت و سعادت انسان‌ها بر پیامبر اکرم(ص) نازل شد و تا همیشه ایام باید برای توفیق در حیات دنیوی و اخروی از آن توشه برداری کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری حکیمانه امام خمینی(ره) پس از قرن‌ها غبار ظلمت را از اصالت اسلام ناب محمدی(ص) پاک کرد و با فرمان برداری از تعالیم مذهبی و قرآنی نظام اسلامی را پایه گذاری کرد.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه ترویج اصولی و مبانی قرآنی در جامعه از مهم‌ترین برکات نظام جمهوری اسلامی است، خاطرنشان کرد: در دوران رژیم پهلوی تبیین مفاهیم قرآنی در جامعه کم رنگ بود و هیچ گونه فعالیتی در راستای افزایش گرایش همگانی به این نعمت بزرگ الهی انجام نمی‌گرفت.

وی با تشریح وضعیت کنونی شهرضا در زمینه فعالیت مراکز قرآنی گفت: با وجود اینکه تا دست‌یابی به موقعیت ایده‌آل در حوزه مفاهیم قرآنی فاصله قابل توجهی وجود دارد، اما به طور مثال وجود 60 حافظ کل قرآن کریم در سطح یکی از روستاهای تابع شهرضا موضوع مهمی است که باید مد نظر اقشار مختلف جامعه قرار بگیرد.

عقدایی با اشاره به اهمیت تقویت امکانات و زیرساخت‌های فرهنگ قرآنی در شهرضا افزود: باید از تمامی امکانات و زیرساخت‌های موجود به شکل جدی در راستای تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان استفاده کنیم و همچنین ایجاد گرایش همگانی برای حضور در مراکز قرآنی باید مد نظر متولیان امر قرار بگیرد.

وی در پایان اضافه کرد: ترویج تعالیم قرآنی از مهم‌ترین راهکارهای کاهش معضلات اجتماعی است و تلاش در جهت تحقق این امر مهم یک وظیفه همگانی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول