اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:

عید انقلاب اسلامی، عید شکست شیطان‎هاست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از عید انقلاب اسلامی به عنوان عید شکست شیطان‎ها یاد کرد.

عید انقلاب اسلامی، عید شکست شیطان‎هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامرضا منتظری امشب در گفت‎وگو با خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: شیطان‎های انسی به اشکال مختلف درصدد به اسارت کشیدن مردم بودند اما این ملت خدایی و ولایی نشان داد که می‎تواند به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دست پیدا کند.

وی تصریح کرد: فجر انقلاب اسلامی به تعبیر زیبای مقام معظم رهبری یک عید بزرگ است لذا وقتی سخن از عید به میان می‎آید طراوت، شادابی، رشد، کمال و بالندگی اتفاق می‎افتد.

ملتی که وابسته باشد با شکست روبروست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه تصویر قبل از انقلاب اسلامی یادآور تاریخ سیاه و ذلت‎بار است، افزود: قبل از انقلاب زنجیرهای اسارت به پاهایمان بسته بودند که امام راحل در وهله نخست بحث استقلال و آزادی را مطرح کردند که این دو اصل اساسی بسترساز نقطه اوج یعنی جمهوری اسلامی شد.

منتظری با تأکید بر اینکه استقلال به معنای رها شدن از وابستگی است، ابراز داشت: ملتی که وابسته باشد همواره با شکست روبروست و پایان وابستگی‎های فکری، اعتقادی و اقتصادی زوال و نابودی است.

وی ادامه داد: ملت وابسته همانند فرد دست به عصایی است که قدرت ریسک ندارد و نمی‎تواند تحولاتی را رقم بزند.

اگر وابستگی وجود داشته باشد وارستگی ایجاد نمی‎شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با بیان اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی رهایی از زنجیرهای وابستگی است، یادآور شد: اگر وابستگی وجود داشته باشد وارستگی ایجاد نمی‎شود بنابراین ملتی می‎تواند پیشرو باشد که وارسته باشد.

منتظری با تصریح اینکه انقلاب اسلامی «ما می‎توانیم» را به ما آموخت، افزود: تا قبل از شکل‎گیری انقلاب اسلامی تصور بر این بود که باید از ما بهتران برای ایران تصمیم‎گیری کنند و ما بله قربان‎گو باشیم، ایالات متحده آمریکا و نظام استعماری انگلیس برای ما یک تابوی وحشتناک بودند که از آنها می‎هراسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: تجربه کوچکی که در جنبش تنباکو رخ داد و زمانی که مردم به همراه علما بر علیه قرارداد استعماری قیام کردند متوجه این مهم شدند که اگر بخواهند می‎توانند.

پیوند معنادار بین امت و امام در هیچ انقلابی غیر از انقلاب اسلامی وجود ندارد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران یک بار برای همیشه نشان داد اگر ملتی بخواهد می‎تواند انقلابی که حاصل خودباوری باشد را به منصه ظهور و بروز برساند و شکوفایی علمی، صنعتی، اقتصادی و بلوغ سیاسی کشور را رقم بزند.

منتظری با بیان اینکه انقلاب اسلامی مبتنی بر آموزه‎های دینی است، گفت: تمامی انقلاب‎ها بدون شک یک رهبر دارند اما با مقایسه‎ای که بین انقلاب‎های بزرگ جهان شکل گرفته نشان می‎دهد در هیچ انقلابی نقش رهبری مانند انقلاب اسلامی ایران ملموس و قابل درک نیست.

وی گفت: بسیاری از رهبران در انقلاب‎ها، رهبران پیش از انقلاب هستند و برخی رهبران حین انقلاب؛ اما انقلاب اسلامی ایران نشان داد که نقش رهبری هم پیش از انقلاب و هم حین انقلاب، حتی در استمرار انقلاب موثر است و این پیوند معنادار بین امت و امام در هیچ انقلابی وجود ندارد.

انتهای پیام/83001/ذ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول