اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین خواستار شد

حمایت سازمان محیط زیست برای تبدیل طارم و الموت به مناطق حفاظت شده

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: تبدیل طارم و الموت به مناطق حفاظت شده در گرو حمایت سازمان محیط زیست است.

حمایت سازمان محیط زیست برای تبدیل طارم و الموت به مناطق حفاظت شده

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، صدرالدین علیپور در نشست شورای اداری استان که امشب در محل سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: وجود 3 هزار واحد صنعتی در استان، تنوع زیستی و اقلیمی فراوان و بی‌نظیر در نوع خود و بسیاری از شرایط خاص زیست محیطی در استان قزوین توجه ویژه و اهتمام بیشتری را در این زمینه می‌طلبد.

وی افزود: همچنین شهر صنعتی البرز با قدمت 50 سال نشان از سابقه طولانی قزوین در عرصه صنعتی دارد و وجود نیروگاه شهید رجایی، کارخانه شیشه، هفت شهرک صنعتی و نزدیکی به تهران از شرایطی است که قزوین را در جایگاه ویژه‌ای از نظر زیست محیطی قرار می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین عنوان کرد: این استان علاوه بر داشتن عنوان قطب کشاورزی، قطب صنعتی هم محسوب می‌شود اما در تقسیم‌بندی مناطق چهارگانه کمتر از 0.2 درصد از آن جزو مناطق حفاظت شده قرار دارد.

علیپور با بیان اینکه این استان نیازمند حمایت‌های بیشتر در حوزه محیط زیست است، ادامه داد: باید فضای مناسبی در استان برای راه‌اندازی سایت دفن بهداشتی زباله اختصاص یابد و از ارتقای سطح مناطق طارم و الموت برای تبدیل شدن به مناطق حفاظت شده حمایت‌های لازم صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین تصریح کرد: به منظور رسیدگی به امور زیست محیطی استان نخستین اقدام انجام شده در این زمینه تهیه بانک اطلاعاتی از عملکرد صنایع بود که با استفاده از آن می‌توان برنامه‌ریزی بهتری برای کاهش آلایندگی صنایع داشت.

وی خواستار توجه ویژه به قزوین در تخصیص بودجه گرد و غبار شد و خاطرنشان کرد: باید تدوین و ابلاغ سند نهایی آمایش سرزمین و اجرای برنامه‌هایی برای احیای باغستان‌های سنتی به عنوان میراث ملی و کمربند سبز شهری در اسرع وقت صورت گیرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین اصلاح حریم مصوب شهری استان و تفویض اختیار استانی در زمینه استقرار صنایع را از دیگر انتظارات اداره‌کل قزوین از سازمان حفاظت محیط زیست عنوان و اضافه کرد: راه‌اندازی مرکز تحقیقات زیست محیطی استان نیز نیازمند توجه ویژه از سوی سازمان است؛ ضمن اینکه در حوزه تکمیل پارک حیات وحش باراجین نیز باید مساعدت بیشتری صورت گیرد.

علیپور با درخواست از سازمان حفاظت محیط زیست برای جبران خسارت وارده به مزارع قزوین یادآور شد: احیای گونه آهو در دشت بویین زهرا، تکمیل سایت پردازش و دفع زباله محمودآباد به مساحت 111 هکتار در محور قزوین- بویین زهرا هم با حمایت بیش از پیش مسئولان این سازمان دست‌یافتنی است.

انتهای پیام/77011/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول