اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فرمانداری اردبیل:

ادبیات انقلاب مغفول مانده است

سرپرست فرمانداری اردبیل گفت: بعد از گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی ادبیات انقلاب مغفول مانده و نیاز به توجه جدی دارد.

ادبیات انقلاب مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، جواد زنجانی عصر امروز در مراسم شعر و خاطره انقلاب که به همت حوزه هنری در گرامیداشت ایام دهه فجر در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران انقلابی بر گرفته از فرهنگ اسلامی است که در آن باید همه زوایای ارزشی نظام تجلی پیدا کرده و به شکل واقعی نمود پیدا کند.

وی با بیان اینکه امروز نقش رسانه، نقش بی‌بدیل است، تصریح کرد: متأسفانه تا به امروز ادبیات انقلاب مغفول مانده و لازم است به آن توجه ویژه‌ای معطوف شود.

زنجانی در ادامه سخنان خود خاطر نشان کرد: انقلاب ایران، انقلابی فرهنگی بود که سبب شد تا جایگاه ارزشمند فرهنگ اسلامی در زندگی مردم نمایان و تحکیم شود.

این مسئول نقش شعرا، ادیبان و هنرمندان را در تداوم حرکت فرهنگ اسلامی تأثیرگذار دانست و اضافه کرد: این وظیفه هنرمندان جامعه است که به ادبیات انقلاب توجه داشته و موجب تقویت آن شوند.

وی با بیان اینکه فرهنگ و هنر استان از بخش‌هایی است که مورد بی‌مهری قرار گرفته، از آمادگی مجموعه فرمانداری اردبیل برای همکاری با اهالی فرهنگ، ادب و هنر استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سرپرست فرمانداری اردبیل با اشاره به اینکه در جریان کامل اختصاص زمین و احداث مجتمع هنرهای دینی است، به هنرمندان قول داد در تکمیل سالن آمفی تئاتر مجتمع هنرهای دینی حوزه هنری همکاری لازم را انجام دهد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل نیز در این مراسم با بیان اینکه زمان به سرعت در حال سپری شدن است، بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران با داعیه اصلاح فرهنگی و صبغه دینی به احیای ارزش‌های انسانی و اسلامی پرداخت.

ساسان ناطق ادامه داد: در جهت انتشار و ارائه آثار ارزشمند هنری و ادبی باید از تبلیغ به تبیین و تعقل برسیم و با پرهیز از اقدامات کوچک و ساده‌پسندانه، کارهای ماندگاری را برای آیندگان و ثبت در تاریخ آماده کنیم چرا که گذر زمان گرد فراموشی بر خاطرات راویان انقلاب می‌پاشد و گلچین زمانه آنها را از میان ما می‌برد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در حوزه هنر و ادبیات انقلاب نسبت به دفاع مقدس عقب مانده و غفلت‌هایی صورت پذیرفته است.

رئیس حوزه هنری استان افزود: انقلاب ایران صادر شده و این انقلاب الگوی بعضی از کشورهای منطقه و جهان شده است و ما باید تلاش کنیم آثار هنری و ادبی انقلاب هم به جهت اندیشه و مفاهیم انقلابی آن الگوی دیگران باشد.

خاطره‌گویی، شعرخوانی و پخش کلیپ از بخش‌های دیگر این مراسم بود.

انتهای پیام/62003/ک30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول