اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی صورت گرفت

بهره‌برداری و آغاز اجرای 7 طرح عمرانی در اشکنان

به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، هفت طرح عمرانی، خدماتی و مذهبی در بخش اشکنان لامرد با اعتباری افزون‌بر 20 میلیارد ریال به بهره‌برداری و یا اجرای آنها آغاز شد.

بهره‌برداری و آغاز اجرای 7 طرح عمرانی در اشکنان

به گزارش خبرگزاری فارس از لامرد، همزمان با دهه مبارک فجر انقلاب شکوهمند اسلامی ایران کلنگ مسجد دانشگاه پیام نور اشکنان از محل کمک‌های نیکوکار اشکنانی حاج علی حاجی پور در زمینی به مساحت 400 متر مربع و با اعتبار اولیه 220 میلیون تومان عصر امروز به ز مین زده شد.

همچنین کلنگ حسینیه محله مزبهو با اعتباری افزون‌بر 400 میلیون تومان و با زیربنای 410 متر مربع توسط یکی از خیران اشکنانی مقیم کشورهای حوزه خلیج فارس، ست کامل دندانپزشکی بیمارستان بعثت اشکنان از محل کمک‌های نیکوکار اشکنانی حاج علی حاجی پور، ست دندانپزشکی درمانگاه فاطمه زهرا(س)  شهر اهل با اعتباری افزون‌بر 40 میلیون تومان، راه‌اندازی بخش مونوگرافی بیمارستان بعثت اشکنان با اعتباری افزون‌بر 120 میلیون تومان از محل کمک‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و مسجد امام رضا(ع) شهر اهل از محل کمک‌های موسسه فرهنگی درمانی ابوفاضل بیت‌العباس لامرد به بهره‌برداری رسید.

در نهمین روز از دهه پرفروغ فجر انقلاب اسلامی 92  کارگاه اشکنان بتن پارس از محل بخش خصوصی و با اعتباری بالغ‌بر 850 میلیون ریال در اشکنان به طور رسمی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

محمد تاجگردون، مدیر این کارگاه گفت: با راه‌اندازی کارگاه اشکنان بتن پارس برای بیش از 18 نفر به صورت مستقیم و پنج نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی شده است.

در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی اشکنان، نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده از اتمام عملیات اجرایی راه اشکنان به کمشک تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با تلاش‌های صورت گرفته محور اشکنان به کمشک تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

سید موسی موسوی همچنین در مورد مشکلات راه اشکنان به لامرد نیز عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و قرارداد جدید با پیمانکار مسیر لامرد به اشکنان ابنیه‌های آن سرعت بیشتری می‌گیرد و امیدواریم در اعتبارات سال جدید از محل دو درصد نفت و گاز برای محور اشکنان به سمت سه‌راهی رکن‌آباد نیز اعتبار خوبی پیش‌بینی شود.

در حاشیه این آیین، فرماندار لامرد نیز با اشاره به ساخت ساختمان دانشگاه پیام نور اشکنان تصریح کرد: صرف هزینه یک‌میلیارد تومانی برای تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور اشکنان از طرف دولت و کمک‌های خیران در این بخش نشانه توجه دولت به امور آموزش عالی و فرهنگی است.

محمود صفری با اشاره به درخواست‌های مردم بخش اشکنان ابراز داشت: در فضای وحدت و همدلی شاهد توجه به خواسته‌های مردم در سایر بخش‌های شهرستان لامرد هستیم و اختصاص اعتبارات مناسب از محل دو درصد نفت و گاز به شهرداری‌های اشکنان و اهل نشان از عزم جدی مسئولان در ‌توجه به بخش‌ها است.

در ادامه رئیس دانشگاه پیام نور استان فارس از گسترش فعالیت‌های آموزش عالی در شهرستان‌ها خبر داد و بیان داشت: وجود دانشگاه‌های متعدد در شهرستان‌ها و توجه مردم و خیران به فعالیت‌های آموزشی نشانه موفقیت مراکز آموزش عالی است.

سعید مظلومیان ادامه داد: این دانشگاه در کنار خیران از تمام پروژه‌های عمرانی حمایت خواهد کرد.

حجت‌الاسلام محمد صفری، امام جمعه اشکنان نیز با اشاره به نیازهای مردم در سراسر بخش اشکنان خواستار توجه جدی‌تر به راه اشکنان به لامرد، ساماندهی زمین‌های ورزشی، تامین نیازهای مهم جوانان و توجه به اعتبارات در حوزه مسائل فرهنگی شد.

به گزارش فارس، در نهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی امسال نماینده مردم شهرستان‌های لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی، فرماندار لامرد و مسئولان بخش اشکنان با حضور در منزل آزادگان غلامرضا شایسته، حسن بهمنی و جانباز 70 درصد حسن عباسی با آنان و خانواده‌هایشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

انتهای پیام/2448/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول