اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اختلاف نظر شهردار و رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورا

تشکیک در موفقیت شهرداری شیراز در جذب سرمایه‌گذاری

اختلاف نظر رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز و شهردار این شهر منجر به آغاز بحثی در صحن علنی شورا با مضمون تشکیک در وضعیت این کلانشهر در جذب سرمایه‌گذار شد.

تشکیک در موفقیت شهرداری شیراز در جذب سرمایه‌گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی این شهر عصر امروز در سی و یکمین جلسه این شورا، اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که من رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری نیستم و یک ماه است استعفا داده‌ام چراکه احساس می‌کنم شهردار برای امر سرمایه‌گذاری اعتبار قائل نیست.

محسن معین افزود: شهردار شیراز در بحث مردمداری، ساخت تقاطع، احداث روگذر و زیرگذر و ... کار در خور تحسینی انجام داده اما تفکر حاکم بر شهرداری به هیچ وجه با سرمایه‌گذاری مطابقت ندارد.

وی با بیان اینکه در این یک سال احساس کردم هر چه می‌رویم به درب بسته می‌خوریم، اضافه کرد: شورا به شهرداری تکلیف کرده یک‌هزار میلیارد تومان پروژه ارائه دهند که دیشب تنها چهار مورد ارائه کردند که جمع آن 300 میلیارد تومان است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: من بیشترین حمایت را از نهاد شهرداری و شخصیت حقوقی شهردار کرده‌ام اما در بحث سرمایه‌گذاری از عملکرد وی راضی نیستم که اعتقاد داریم شهر، کشور و منطقه دارد از سرمایه‌گذاری منتفع می‌شود اما ما با انحای مختلف و بیان این جملات به سرمایه‌گذار که نحوه محاسبه عوارض تو غلط بوده و باید دوباره محاسبه کنیم یا مسائل و بهانه‌های دیگر ... به گونه‌ای در کار او اخلال می‌کنیم.

وی بیان کرد: اگر بخواهند این روند را ادامه بدهند، حرف‌های بعدی را نیز به مردم خواهیم گفت، شهر بدون سرمایه‌گذار، توسعه پیدا نمی‌کند، موضوع سرمایه‌گذاری امروز در جهان اهمیت بسیار بالایی دارد.

تأیید رتبه شهرداری شیراز در سرمایه‌گذاری

شهردار شیراز در پاسخ به این عضو شورا ابراز داشت: من در این سه سال بیشترین وقت را برای سرمایه‌گذاری گذاشته‌ام و عارضه‌یابی که در این مقوله انجام شده نشان می‌دهد که معاونت‌ها و مناطق در برخی موارد با سازمان سرمایه‌گذاری هماهنگ نیستند.

علیرضا پاک فطرت عنوان داشت: در ایامی که به دنبال راهی برای رفع این ناهماهنگی بودیم در مشهد دیدیم معاونت اقتصادی تاسیس کرده و تمام فعالیت‌های از این دست را با هماهنگی آن انجام می‌دهند و سه سال است این معاونت در مشهد کار می‌کند.

وی ادامه داد: این معاونت اقتصادی مصوب وزارت کشور نیست و در وزارت کشور دارند در مورد آن تصمیم‌گیری می‌کنند.

پاک فطرت بیان کرد: بنابر فواید تشکیل این معاونت تصمیم به ایجاد آن در شهرداری شیراز گرفته شد اما در گام نخست مشکل این بود که به سبب جدید بودن جایگاه مزبور، افراد توانمند به این معاونت جدید نمی‌آمدند که مهندس رضا خیراندیش ایثار کرد و این کار را به دست گرفت و مشاوران اقتصادی خبره نیز در کنار وی حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه در برخی شهرها برای محاسبه میزان سرمایه‌گذاری مبلغ آورده شهرداری و سرمایه‌گذار را سرجمع به عنوان عدد سرمایه‌گذاری اعلام می‌کنند، بیان داشت: ما بنا نداریم با اعداد بازی کنیم چراکه رتبه شیراز در بحث سرمایه‌گذاری در بین کلان‌شهرهای کشور اعلام شده است.

انتهای پیام/2448/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول