اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

اختیارات استانی در حوزه محیط زیست افزایش یابد

استاندار قزوین با بیان اینکه نظام متمرکز در پایتخت به شدت در مدیریت‌های منطقه‌ای مشکل‌آفرین است، گفت: از رئیس سازمان محیط زیست خواستار بالا بردن اختیارات استانی هستیم.

اختیارات استانی در حوزه محیط زیست افزایش یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه‌ عصر امروز در نشست شورای اداری استان قزوین که با حضور معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور و معاون رئیس جمهور در محل سالن اجتماعی استانداری برگزار شد، با بیان اینکه‌ نظام متمرکز در پایتخت به شدت در مدیریت‌های منطقه‌ای مشکل‌آفرین است خواستار بالا بردن اختیارات استانی شد.

وی اظهار کرد:‌ لازم است در بخش‌هایی که امکان دارد تفویض اختیار به بخش استانی صورت گیرد زیرا پیشبرد امور در مناطق نیازمند واگذاری اختیارات ویژه‌ای به این بخش‌ها است.

استاندار قزوین ادامه داد: بدین ترتیب کارها در استان صورت می‌گیرد و با جلوگیری از ارجاع امور این بخش به پایتخت در انجام امور تسریع می‌شود.

روزبه‌ اضافه کرد: رویکرد دولت و رئیس جمهور بر حفاظت از محیط زیست تأکید دارد که رویکرد مطلوبی است و رئیس جمهور ضمن بیان نگرانی‌های موجود در مسائل زیست محیطی کشور ما را نسبت به رفع آنها امیدوار می‌کند.

وی تصریح کرد: رویکرد ما در استان ممنوعیت تقابل است زیرا معتقدیم هیچ بخشی از جامعه نباید قربانی بخش دیگر شود بلکه همه آنها باید در کنار یکدیگر نقش‌آفرینی کنند تا منابع محیط زیست، کشاورزی، صنایع، خدمات و دیگر عرصه‌ها در کنار یکدیگر به شکل مطلوب استان را به سمت پیشرفت سوق دهند.

این مسئول عنوان کرد:‌ تقابل راه به جایی نمی‌برد و کلید، راه‌حل و تدبیر در این است که سهم مشترک از مسائل موجود داشته باشیم.

روزبه‌ یادآور شد: بخش صنعت باید به محیط زیست توجه ویژه داشته باشد زیرا این موضوع مسئله‌ای فرابخشی است که به سلامت انسان برمی‌گردد.

انتهای پیام/77011/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول