اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از شورای بسیج رسانه گلستان

ابزار قدرتمند رسانه حقایق انقلاب را به تصویر بکشد

فعالان عرصه خبر و اطلاع‎رسانی باید با ابزار قدرتمند رسانه حقایق انقلاب را به تصویر بکشند.

ابزار قدرتمند رسانه حقایق انقلاب را به تصویر بکشد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بعد از ظهر امروز با تشکیل بسیج رسانه در گلستان تعدادی از اصحاب جامعه خبری استان گردهم آمدند تا برای بهبود وضعیت رسانه‎ای در راستای تحقق بخشیدن جامعه اسلامی با اهداف انقلاب تصمیم‎گیری کنند.

رسانه‎ها در عینیت بخشیدن منویات مقام معظم رهبری گام‎های اساسی بردارند

کارشناس مذهبی گروه معارف و بخش کودک شبکه دو سیما با بیان اینکه در بخش محتوایی رسانه‎های گلستان یک نقص ریشه‎ای وجود دارد، گفت: باید رسانه‎های همفکر و کسانی که دوستدار نظام اسلامی هستند در راستای بهبود وضعیت رسانه در استان جریان‎سازی کنند.

مهدی فاطمی‎منش بر ضرورت هم‎افزایی رسانه‎های استان تاکید کرد و افزود: خلاء چنین رسانه‎ای در استان احساس می‎شد که این امید وجود دارد در راستای تحقق و عینیت بخشیدن به منویات مقام معظم رهبری گام‎های اساسی برداشته شود.

تشکیل بسیج رسانه در راستای هم‎افزایی رسانه‎های همسو با اهداف نظام اسلامی باشد

مدیرمسئول هفته‌نامه گلستان‎مهر با بیان اینکه رسانه‎های استان نیازمند تحلیل محتوایی هستند، گفت: در حوزه رسانه استان باید یک اندیشه جدی پیرامون مسئله وحدت و تقویت بنیان‎های اسلامی با توجه به رویکرد امام راحل و مقام معظم رهبری شکل بگیرد.

علی منصوری‎رضی افزود: گلستان علاوه در برخورداری از قومیت‎های مختلف نیازمند تدبیر جدی در حوزه وحدت است که خوشبختانه شیعه و سنی در استان به طور مسالمت‎آمیزی در کنار یکدیگر زندگی می‎کنند.

وی تشکیل بسیج رسانه را در راستای هم‎افزایی رسانه‎های همسو با اهداف نظام اسلامی یک اقدام مبارک خواند و یادآور شد: رسانه‎های استان نیاز به حمایت در عرصه فعالیت دارند.

رسانه‎های ارزشی در ترویج اسلام ناب محمدی تلاش کنند

رئیس اداره فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: در دنیای کنونی استکبار نیت‎های پلید خود را از طریق رسانه انجام می‎دهد.

محمد رعیت با بیان اینکه رسانه‎های ارزشی باید برای ترویج اسلام ناب محمدی تلاش کنند، تصریح کرد: اکنون که بسیج رسانه به عنوان مهره‎‎ای ارزشمند و اثرگذار در دنیای مجازی ورود کرده ما نیز پای کار خواهیم بود و در راستای تداوم اندیشه‎های بزرگ اسلام، امام راحل و مقام معظم رهبری تلاش خواهیم کرد.

جامعه خبری گلستان تشکل قوی ندارد

سرپرست خبرگزاری فارس گلستان با بیان اینکه تشکیل بسیج رسانه در استان یکی از خواسته‎های رسانه‎ای بوده است، گفت: باید وضعیت استان آسیب‎شناسی شود تا ببینیم در چه جایگاهی قرار داریم و قرار است به چه نقطه‎ای برسیم.

غلامرضا رجایی با اشاره به اینکه ضعف ساختاری و کمبود خبرنگار ماهر از دغدغه‎های جدی بخش رسانه در استان است، افزود: معضل دیگری که در این راستا وجود دارد این است که خبرنگار در حد کافی در شهرستان‎ها وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شمار خبرنگاران حرفه‎ای در گلستان به تعداد 20 نفر هم نمی‎رسد این وضعیت را یک ضعف جدی برشمرد و تصریح کرد: جامعه خبری استان تشکل قوی ندارد، خانه مطبوعات نیز به دلیل کمبود امکانات نتوانسته خواسته‎های خبرنگاران را برآورده کند لذا این امید وجود دارد با ورود بسیج رسانه خلاءهای موجود مرتفع شود.

رجایی با بیان اینکه مهارت‎افزایی خبرنگاران باید به عنوان یک اولویت جدی باشد، حاطرنشان کرد: حمایت از مسائل رفاهی خبرنگاران، برنامه‎ریزی برای اعزام خبرنگاران استان به راهیان نور از جمله کارهایی است که می‎توان آن را در برنامه بسیج رسانه استان گنجاند.

وی همگرایی و هم‎افزایی رسانه‎های اثرگذار را در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی موثر دانست.

فقدان جبهه رسانه‎ای در گلستان

یک کارشناس صدا و سیمای مرکز گلستان گفت: فقدان نیروی متخصص در بخش اطلاع‎رسانی و رسانه مورد قبول ما نیست.

احمد ملاشاهی فقدان جبهه رسانه‎ای را در گلستان یک ضعف خواند و افزود: با تشکیل جبهه رسانه‎ای می‎توان قابلیت‎ها و استعدادها را شناسایی کرد لذا تا زمانی که عملیات رسانه‎ای انجام نشود قابلیت‎ها احصا نخواهند شد.

یکی از وجوه مشترک رسانه و بسیج، مردمی بودن آن است

مسئول روابط عمومی سپاه نینوا گلستان تصریح کرد: رسانه‎ها اگر می‎خواهند بین‎شان وحدت وجود داشته باشد باید زیر چتر فرهنگ بسیج قرار بگیرند.

سیدمهدی حسینی‎تبار با بیان اینکه یکی از وجوه مشترک رسانه و بسیج مردمی بودن آن است، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری؛ راه مبارزه با رسانه‎های بد برخورداری از رسانه‎های خوب است بنابراین اگر این الگو را مدنظر قرار دهیم قطعا موفق خواهیم شد.

انتهای پیام/83001/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول