اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر:

زیرپوشش قرار گرفتن 16 هزار معلول در بهزیستی بوشهر

مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر گفت: تاکنون بیش از 16 هزار و 400 معلول همچنین ۳۰۰ مرکز در استان بوشهر زیرپوشش بهزیستی قرار گرفتند و این رقم در آینده بیشتر خواهد شد.

زیرپوشش قرار گرفتن 16 هزار معلول در بهزیستی بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حیدر عزیز‌نژاد ظهر امروز در نشست شورای شهر استان بوشهر با بیان اینکه خدمات بهزیستی حمایتی و تخصصی بوده افزود: انتظار داریم تمامی کارکنان این سازمان به محرومان کمک کرده و هیچ وقت از اهداف اصلی خود غافل نشوند.

عزیزنژاد گفت: سازمان بهزیستی با هدف کمک به گروه‌های آسیب دیده و در معرض آسیب جامعه تشکیل شده و در کل در خیلی از زمینه‌ها به صورت شبانه‌روزی به فعالیت می‌پردازد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 16 هزار و 400 معلول در استان بوشهر تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند و 300 مرکز تحت پوشش بهزیستی بوده و این رقم در آینده بیشتر خواهد شد.

عزیزنژاد اضافه کرد: این سازمان بیش از 4 هزار خانوار را در استان بوشهر تحت پوشش داشته که زنان سرپرست آن بوده و از طرفی 10 هزار کودک را نگهداری کرده و به 4 هزار معلول به صورت شبانه‌روزی امکانات داده و از آنها نگه‌داری می‌کند.

وی با بیان اینکه این سازمان 188 واحد مسکونی در اختیار مددجوهای خود قرار داد، افزود: بیش از 3 هزار معتاد با تحت پوشش قرار گرفتن در بهزیستی معالجه شده‌اند.

عزیزنژاد ادامه داد: ما بر اساس ارزیابی‌ها به 89 درصد شاخص‌های هدف‌دار این سازمان دست یافتیم که از متوسط کشوری 8 درصد بیشتر است. بیش از 22 هزار و 500 نفر آموزش، چهار هزار و 500 نفر مشاوره ازدواج، 11 هزار مورد مشاوره حضوری، 5 هزار مشاوره تلفنی داشتیم که در این زمینه رتبه 17 را در کشور دارا هستیم.

عزیزنژاد بیان داشت: بهزیستی استان بوشهر با داشتن 500 کارمند در بحث مناسب‌سازی رده پنجم کشور را داشته و هدفمان که همانا خدمت به قشر ضعیف استان بود محقق شده است ولی برای ادامه راه احتیاج به کمک داریم.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: اگر شورا و شهرداری به ما کمک کند می‌توانیم به این مناسب‌سازی دست پیدا کرده و تمامی چیزهایی که احتیاج داریم را در اختیار معلولین قرار دهیم.

عزیزنژاد تصریح کرد: تقاضا داریم پارکی را به صورت اختصاصی در اختیار معلولین قرار داده تا بتوانیم کارهای مددجوهایمان را در معرض عموم بگذاریم. نبودن سرویس‌های بهداشتی و دو اتوبوس برای جابجایی معلولین از دیگر نیازهای ماست که امید داریم با کمک مسئولان شورا این مشکل حل شود.

عزیزنژاد در خصوص کودکان خیابانی و زنان خیابانی نیز گفت: متاسفانه این مورد افزایش پیدا کرده و شهرداری باید در جمع کردن این افراد به ما کمک کرده و عمده بیشتر این افراد بومی نیستند و این مورد باید توسط امور اتباع حل شود.

وی در خصوص استخدام نیروی جدید گفت: با وجود اینکه کمبود نیرو داریم و در صددیم که حتما نیرو جذب کنیم اما متاسفانه اعتبارات استانداری کافی نبوده و و به ما اجازه این کار را نداد که بتوانیم نیرو بیاوریم و فقط توانستیم نیروهای قراردادی خود را رسمی کنیم.

عزیزنژاد افزود: درمانگاه شهید میگلی‌نژاد زیر نظر ما بوده و به شدت با کمبود نیرو مواجه هستیم و اگر اعتباری به استانداری داده شود حتما نیروی جدید استخدام خواهیم کرد.

در پایان این جلسه اعضای شورای شهر قول همکاری مساعدی را به سازمان بهزیستی دادند.

انتهای پیام/66006/خ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول