اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مطلع فجر/344

مرکز رشد فناوری ورامین افتتاح شد

همزمان با 21 بهمن و دهمین روز از دهه مبارک فجر با عنوان انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده مرکز رشد فناوری شهرستان ورامین افتتاح شد.

مرکز رشد فناوری ورامین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، محسن ممیزی ظهر امروز و همزمان با 21 بهمن و دهمین روز از دهه مبارک فجر با عنوان انقلاب اسلامی، سبک زندگی اسلامی، منزلت زن و تحکیم بنیان خانواده در مراسم افتتاح مرکز رشد فناوری شهرستان ورامین گفت: مراکز رشد ساختارهای جدیدی هستند که با هدف حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های نوپای جدید به وجود آمده‌اند، این مراکز تسهیلات متنوعی برای شرکت‌های نوپا ارائه می‌کنند.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین تصریح کرد: به عبارت ساده‌تر مرکز رشد مجموعه‌ای است  که با در اختیار دادن امکانات و خدمات از یک سو و مشاوره‌های سالم از سوی دیگر سبب ایجاد پرورش و توسعه شرکت‌های نوپا می‌شود.

وی اضافه کرد: مراکز رشد سعی می‌کنند تمام منابع لازم برای بقا و رشد شرکت‌های نوپا را فراهم کنند، و تنگناها و گلوگاه‌ها را تعیین کرده و بر آنها غلبه کنند.

ممیزی گفت: مرکز رشد فناوری ورامین بر اساس قراردادی بین پارک فناوری پردیس، شهرداری ورامین و فرمانداری ورامین در محل مرکز آموزش علمی کاربردی شهرداری ورامین  تاسیس شده است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین با بیان اینکه هم اکنون پذیرش واحدهای فناوری مرکز رشد در ساختمانی در مرکز علمی کاربردی شهرداری ورامین به مساحت تقریبی 230 متر مربع با ظرفیت پذیرش هفت واحد فناوری راه‌اندازی شد گفت: در آینده نزدیک با اختصاص فضای بیشتر از سوی فرمانداری این مرکز به همراه واحدهای ارائه کننده خدمات تخصصی ظرفیت پذیرش شرکت‌های نوپا را افزایش خواهد داد.

وی عنوان کرد: اهداف و ضرورت ایجاد مرکز بسترسازی جهت تجاری سازی نتایج تحقیقات و ایجاد زمینه کارآفرینی، حمایت و تشویق شرکت‌های جدید مبتنی بر فناوری، افزایش فرصت‌های شغلی برای متخصصان، کمک به توسعه منطقه، رونق اقتصادی منطقه، افزایش فرصت برای سرمایه‌گذاری و حمایت از نوآوری و خلاقیت متخصصان جوان است.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی شهرداری ورامین با تشریح خدمات پشتیبانی این مرکز گفت: اسکان و فضای استقرار، دسترسی به تلفن و دورنگار، بهره‌مندی از تجهیزات اداری، امکان استفاده از اتاق جلسات مشترک و خدمات اطلاع رسانی این مرکز دسترسی به اینترنت، کتابخانه و مراکز اطلاع رسانی موجود در دانشگاه، حضور در نمایشگاه‌های تجاری است.

وی با ذکر خدمات مشاوره‌ای و آموزشی این مرکز گفت: مشاوره‌های مدیریتی مالی و حسابداری، خدمات بازرگانی و حقوقی، برگزاری سمینارها و کارگاه‌های آموزشی مورد نیاز برای شرکت‌های تازه تاسیس، خدمات پشتیبانی فنی، ارائه خدمات فنی و مهندسی، امکان استفاده از امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی و ... موجود در دانشگاه، امکان تبادل علمی با شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس از جمله این خدمات هستند.

ممیزی در ادامه با اشاره  به خدمات مالی و اعتباری مرکز رشد فناوری ادامه داد: امکان استفاده از تسهیلات باری تحقق ایده محوری، کمک به دسترسی به منابع و جذب سرمایه‌گذاران، تسهیل در جذب طرح‌ها و پزوژه‌های تحقیقاتی از خدمات مالی و اعتباری این مرکز است.

وی افزود: از طریق پرتال دانشگاه جامع علمی کاربردی فراخوان جذب ایده‌ها داده خواهد شد.

گفتنی است، این مراسم با حضور محسن خوانساری فرماندار شهرستان ورامین، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی شهرستان‌های استان تهران، سیدرضا طباطبایی معاون سیاسی ـ انتظامی فرماندار شهرستان، رحمان قنبرپور رئیس مرکز رشد نخبگان و تعدادی از مسئولان شهرستان ورامین برگزار شد.

انتهای پیام/2462

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول