اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

یادواره شهدای کارگر در لرستان برگزار شد

طی مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان و جمعی از مسئولان و خانواده‌های شهدا یادواره شهدای کارگر در لرستان برگزار شد.

یادواره شهدای کارگر در لرستان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان پیش از ظهر امروز در مراسم یادواره شهدای کارگر لرستان که در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدای کارگر گفت: این قشر چه در دوران قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از انقلاب همیشه تاثیرگذار بوده و جایگاه ویژه‌ای در جامعه داشته‌اند.

حامد ویس‌کرمی یادآور شد: قبل از انقلاب به دستور و پیروی از امام (ره) به کمک انقلاب به پا خواستن و بعد از پیروزی انقلاب با وجود مشکلاتی که داشتند، برای دفاع از نظام و تثبت ارزش‌های انقلاب به جبهه‌های حق علیه باطل شتافتند و جان شیرین خود را فدای انقلاب کردند.

وی افزود: نقش کارگران کشورمان در زمان جنگ تحمیلی و در عرصه خدمت و تلاش اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، به همین خاطر است که شهدای کارگر نقش موثری در دفاع مقدس دارند.

این مسئول در ادامه با اشاره به سخنی از شهید آوینی گفت: شهید آوینی در یکی از یادداشت‌های خود گفته سلوک عبادی دو مرحله دارد، یکی معنوی و دیگری مادی است که شهدای کارگر توانسته‌اند، این دو مرحله را به خوبی پشت سر بگذارند و البته بهترین پاداش این سلوک الهی چیزی جز شهادت نیست.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امروزه کشور ما در شرایط سختی به سر می‌برد که باید با معرفی الگو این شرایط را مدیریت کنیم که یکی از این الگو‌ها شهدای کارگر هستند.

وی تصریح کرد: ما باید سعی کنیم، کشور را به سمت تقویت مصرف تولیدات داخلی حرکت و اهتمام به مصرف داخلی داشته باشیم، زیرا این یکی از بزرگ‌ترین خواسته‌های شهدای کارگر ما بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: امروزه جنگ ما جنگ اقتصادی است که باید در این جنگ بصیرت داشته باشیم.

به گزارش فارس، بیش از 176 شهید کارگر در لرستان وجود دارد که 74 شهید آن مربوط به خرم‌آباد است.

در ادامه این مراسم از خانواده‌های شهدای کارگر تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ط30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول