اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خبر داد

تولید 61 میلیون تن فولاد طی 4 سال آینده در خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی از تولید 61 میلیون تن فولاد در خراسان رضوی طی 4 سال آینده خبر داد.

تولید 61 میلیون تن فولاد طی 4 سال آینده در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین فروزان‌مهر ظهر امروز در مراسم افتتاح پروژه صنایع ذوب آذرخش در چناران که با حضور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان، فرماندار و امام جمعه چناران و برخی مسئولین استانی برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ثمره خون شهیدان است و در این برهه از زمان ایران مدیون خون شهدا است.

وی افزود: توفیقات عظیم ایران در بخش‌های مختلف نسبت به سال‌های قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تلاش تمامی خادمین این مملکت است.

استاندار خراسان رضوی افزود: چناران با توجه به نزدیکی به شهر مقدس مشهد و ظرفیت‌های خوبی که به لحاظ شهرک‌های صنعتی و شرکت‌های تولیدی صنعتی و سرمایه‌گذاری دارد، توانسته است در خصوص رشد و بالندگی اقتصادی در استان توفیقاتی داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 6 میلیون تن تولید فولاد را در گستره این استان در دستور کار داریم.

این مسئول ادامه داد: بر اساس برنامه‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان امیدواریم با بازه زمانی طی 3 تا 4 سال آینده نزدیک به 61 میلیون تن تولید فولاد را ارتقا دهیم.

فروزان‌مهر با اشاره به اینکه برخلاف معادن بسیار غنی به‌ویژه سنگ آهن در استان متأسفانه ارزش افزوده آن به داخل استان بازنمی‌گردد، افزود: می‌توانیم با منابعی که از معادن استان استخراج می‌شود از ظرفیت‌های اقتصادی آن در توسعه استان استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های معادن استان، شاهد ظرفیت تولید 70 میلیون تن فولاد باشیم، خاطر نشان کرد: همچنین با مدیریت ظرفیت‌های موجود می‌توانیم زمینه خوبی برای ایجاد اشتغال در استان فراهم کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه‌های در دست احداث زمینه اشتغال 13 هزار نفر را خواهد داشت، بیان کرد: در این راستا 8 هزار و 900 میلیارد تومان حجم ریالی سرمایه‌گذاری است که در استان اتفاق می‌افتد.

فروزان‌مهر ادامه داد: خراسان رضوی به عنوان قطب سوم کشور در این زمینه با اجرای طرح‌های در دست احداث آینده درخشانی در عرصه فولاد در بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت.

وی در خاتمه گفت: مدیریت عالی استان در حوزه تولید و نگاه به توسعه استان قدردان زحمات سربازان این عرصه بوده و در راستای بهبود فضای کسب و کار، زمینه را تقویت می‌کند.

انتهای پیام/2202/ل30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول