اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تامین اجتماعی فارس:

43 درصد جمعیت فارس زیر چتر تامین اجتماعی هستند

مدیرکل تامین اجتماعی فارس گفت: 43 درصد جمعیت فارس به طور مستقیم یا غیرمستقیم از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند.

43 درصد جمعیت فارس زیر چتر تامین اجتماعی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، عبدالکریم نباتی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: بیمه‌شدگان اصلی، مستمری‌بگیران و افراد زیر پوشش در استان بیش از 2 میلیون نفر هستند که معادل 43 درصد جمعیت فارس است.

وی افزود: تامین اجتماعی فارس با 34 شعبه اصلی و 20 شعبه اقماری مشغول به ارائه خدمت است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه در کل استان فارس 670 هزار بیمه شده وجود دارد، ادامه داد: 100 هزار پرونده مستمری‌بگیر در استان تشکیل شده که از پنجم هر ماه مستمری به حساب آنان واریز می‌شود.

وی عنوان کرد: تعهدات بلندمدت تامین اجتماعی فارس تا دی‌ماه سال‌جاری 735 میلیارد تومان بوده که به حساب مستمری‌بگیران واریز می‌شود و همچنین مبلغ تعهدات کوتاه‌مدت تا پایان دی‌ماه 33 میلیارد تومان است.

به گفته نباتی، در حال حاضر در استان 9 هزار و 165 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه میزان بخشودگی جرائم کارفرمایان واحدهای صنعتی و تولیدی فارس 6 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده، است، خاطرنشان کرد: با توجه به قانون بخشودگی جرائم، 23 میلیارد تومان افزایش وصولی داشتیم که 19 درصد مطالبات ما را شامل می‌شد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس تصریح کرد: در حال حاضر نزدیک به 190 میلیارد تومان در مجموع از کارفرماهای دولتی و غیردولتی مطالبه داریم که کارخانه آزمایش با نزدیک به 10 میلیارد تومان و شرکت «آی تی آی» با 20 میلیارد تومان در شمار بدهکاران بزرگ به تامین اجتماعی این استان هستند.

وی با اشاره به واگذاری هتل هما به تامین اجتماعی فارس گفت: تهاتر در مورد مطالبات تامین اجتماعی از طریق استان‌ها انجام نمی‌شود و اینکه هتل هما به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد توسط مدیران ارشد این مجموعه تصمیم‌گیری شده است.

نباتی در ادامه تصریح کرد: 40 هزار کارگر ساختمانی تاکنون در سطح این استان بیمه شدند و تا پایان برنامه پنجم قرار است 800 هزار نفر در سطح کشور زیر پوشش قرار گیرند که به تناسب سهم استان‌ها ابلاغ می‌شود.

پرداخت حق بیمه 2 سال سربازی در اقساط 12 ماهه

وی در این نشست همچنین گفت: بنابر قانون پیش از این پرداخت حق بیمه نظام وظیفه یا خدمت در جبهه به صورت اقساطی دریافت می‌شد که اکنون به ما ابلاغ شده متقاضیان می‌توانند در 12 ماه این مبالغ را پرداخت کنند که حداقل 35 هزار تومان است و البته این قانون شامل بازنشستگان و مستمری‌بگیران فعلی نمی‌شود.

نباتی در ادامه خاطرنشان کرد: برای آقایان که 60 سال سن دارند و خانم‌ها با 55 سال سن منوط به 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه، امکان تقاضای بازنشستگی و دریافت مستمری با شرایطی محقق شده است.

وی در این جلسه از دریافت لیست‌های اینترنتی در شعب یک، 2 و سه تامین اجتماعی شیراز خبر داد و گفت: کارفرمایان می‌توانند از این فرصت استفاده کرده و حق بیمه خود را اینترنتی پرداخت کنند که تا پایان سال، 50 درصد شعب فارس مشمول پرداخت اینترنتی می‌شود.

انتهای پیام/2448/م40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول